Pregled bibliografske jedinice broj: 751842
Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome učenju hrvatskoga jezika
Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome učenju hrvatskoga jezika, 2015. (ostalo).
CROSBI ID: 751842 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome učenju hrvatskoga jezika
(The development of communicative competence in early learning of Croatian language)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina
Izvornik
Hrvatsko filološko društvo - Odjela za rani jezični razvoj
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2015
Ključne riječi
komunikacijska kompetencija; rano učenje jezika; komunikacijski model; teorije ranoga učenja jezika
(communicative competence; early learning of language; communicative model; teorhy of early learning of language)
Sažetak
U uvodu je dan kratak sadržaj rada, prikazane su teorije usvajanja i ranoga učenja jezika. Potom je dan teorijski okvir ranoga učenja hrvatskoga jezika na fonološkoj, morfološkoj, sintaktičkoj i leksičkoj razini. Nakon toga, dan je teorijski pristup jezičnim kompetencijama te su navedene teorijske postavke podjele jezičnih kompetencija na jezičnu i komunikacijsku. Detaljnije je razrađena komunikacijska kompetencija i modeli komunikacijske kompetencije. Potom je prikazano veliko istraživanje na uzorku od više od 2000 učenika iz različitih dijelova Republike Hrvatske. Prikazani su rezultati na testovima lingvističke i komunikacijske kompetencije te rezultati ovladanosti pojedinim jezičnim razinama, kao i razlike prema dobi, spolu i mjestu istraživanja. Dan je također okvirni opis razvojnih jezičnih obilježja za pojedini razred. Prema rezultatima napravljen je zaključak.
Izvorni jezik
Hrvatski