Pregled bibliografske jedinice broj: 751700
Povezanost emocionalne kompetentnosti učenika i kvalitete razredno - nastavnog ozračja
Povezanost emocionalne kompetentnosti učenika i kvalitete razredno - nastavnog ozračja, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 751700 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost emocionalne kompetentnosti učenika i kvalitete razredno - nastavnog ozračja
(Connection between emotional competence of elementary school students and quality of classroom environment)
Autori
Ratković, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
25.09
Godina
2014
Stranica
41
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
adolescenti; emocionalna kompetentnost; školski uspjeh; razredno - nastavno ozračje
(adolescents; emotional competence; academic success; classroom climate)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postojanje dobnih i spolnih razlika mlađih adolescenata u emocionalnoj kompetentnosti, školskom uspjehu te percepciji razredno - nastavnog ozračja. Primjenjeni su Upitnik emocionalnih vještina i kompetentnosti UEK-15 (Takšić, 1998), te Skala razredno - nastavnog ozračja (Vessels, 1998, Multisite Violence Prevention Procject, 2004). U istraživanju je sudjelovalo 164 učenika petih razreda te 195 učenika osmih razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da školski uspjeh, procjena emocionalne kompetentnosti i procjena kvalitete razredno - nastavnog ozračja ovise o spolu i dobi učenika. Pritom se pokazalo da, s obzirom na dob, mlađi učenici imaju bolji školski uspjeh, procjenjuju razinu svoje emocionalne kompetentnosti višom i zadovoljniji su kvalitetom razredno - nastavnog ozračja. S obzirom na spol, rezultati istraživanja pokazuju da djevojčice imaju bolji školski uspjeh te procjenjuju višom razinu svoje emocionalne kompetentnosti od dječaka. Pri procjeni kvalitete razredno nastavnog ozračja nije se utvrdila statistički značajna razlika između djevojčica i dječaka. Iz izračunatih korelacija vidljivo je da je bolji školski uspjeh značajno pozitivno povezan sa samoprocjenom emocionalne kompetentnosti. te da emocionalno kompetentniji učenici procjenjuju značajno pozitivnijima sve elemente razredno - nastavnog ozračja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija