Pregled bibliografske jedinice broj: 751696
Procjena i samoprocjena problema u ponašanju učenika razredne nastave: prilike i izazovi
Procjena i samoprocjena problema u ponašanju učenika razredne nastave: prilike i izazovi // Kriminologija i socijalna integracija, 22 (2015), 1; 125-152 doi:132684 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 751696 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena i samoprocjena problema u ponašanju učenika razredne nastave: prilike i izazovi
(Assessment and self-assessment of behavioural problems of primary school pupils: opportunities and challenges)
Autori
Bouillet, Dejana
Izvornik
Kriminologija i socijalna integracija (1330-2604) 22
(2015), 1;
125-152
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učenici razredne nastave; osnovne škole; problemi u ponašanju učenika u školi; programi selektivne prevencije problema u ponašanju učenika
(primary school pupils; primary schools; behavioural problems of pupils in school; programs of selective prevention of pupils’ behavioural problems)
Sažetak
Ciljevi istraživanja koje je prikazano u ovom radu su: (1) utvrditi udio učenika razredne nastave s problemima u ponašanju u šest osnovnih škola iz pet hrvatskih županija ; (2) analizirati povezanost učiteljskih procjena i učeničkih samoprocjena problema u ponašanju učenika mlađe školske dobi te (3) utvrditi procijenjene potencijale škola da zadovolje njihove posebne odgojno-obrazovne potrebe. Istraživanje se temelji na podacima koji su prikupljeni u sklopu projekta „Rane odgojno- obrazovne intervencije temeljene na pokazateljima uspješnosti“ kojeg od kolovoza 2013. godine do veljače 2015. godine provodi Forum za slobodu odgoja u suradnji sa šest hrvatskih osnovnih škola iz pet županija. Provedeno je na prigodnom uzorku 174 učitelja – članova učiteljskih vijeća 6 osnovnih škola i 921 učenika razredne nastave. Primijenjeni mjerni instrumenti (Upitnik za učitelje, Upitnik za učenike i Upitnik procjene usmjerenosti škole na prevenciju problema u ponašanju učenika) obrađeni su na deskriptivnoj razini, uz provjeru njihove faktorske strukture i utvrđivanje korelacija među faktorima. Hipoteza kojom je pretpostavljeno da postoji podudarnost procjena i samoprocjena problema u ponašanju učenika čija je pojavnost povezana s potencijalima škola da zadovolje posebne odgojno-obrazovnih potreba ovih učenika je potvrđena samo djelomično. Pokazalo se da postoji djelomična podudarnost u procjenama i samoprocjenama ponašanja učenika, ali procjene usmjerenosti škole na prevenciju problema u ponašanju nisu statistički značajno povezane s udjelom učenika koji u pojedinim školama manifestiraju probleme u ponašanju. Dobiveni rezultati ukazuju na nužnost bolje konceptualizacije odgojnih nastojanja osnovnih škola koji bi bili usmjereni selekcioniranoj skupini učenika s procijenjenim problemima u ponašanju u ranoj fazi njihova razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- Psych-info American Psychological Association
- INIST-CNRS
- Directory of open access Journals
- HRCAK
- EBSCO
- ProQuest