Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 751446

Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoefikasnosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole


Koludrović, Morana; Ratković, Andrea; Bajan, Nikolina
Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoefikasnosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 6/7 (2015), 159-180 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 751446 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoefikasnosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole
(The relationship between clasroom environment, self-efficacy, emotional competence and academic achievement of fifth and eights grades of elementary school)

Autori
Koludrović, Morana ; Ratković, Andrea ; Bajan, Nikolina

Izvornik
Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu (1846-9426) 6/7 (2015); 159-180

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
školski uspjeh ; emocionalna kompetentnost ; samoefikasnost ; razredno – nastavno ozračje ; osnovna škola
(academic achievement ; emotional competence ; self-efficacy ; clasroom environment ; elementary school)

Sažetak
U kurikulumskom pristupu usmjerenom na učenika, osim promjena na didaktičko – metodičkom planu strukturiranja nastavnog procesa u vidu primjene didaktičkih stategija usmjerenih na rješavanje problema, aktivnost učenika i suradničko učenje, sve se više naglašava važnost kvalitete razredno – nastavnog ozračja kao socijalne dimenzije koja doprinosi školskom postignuću učenika, te konstruktima iz područja samopoimanja koji na osobnoj, socijalnoj i akademskoj razini mogu doprinijeti dobrobiti učenika. Stoga je glavni cilj ovoga istraživanja bio provjeriti odnos poimanja kvalitete razredno – nastavnog ozračja, samoefikasnosti, emocionalne kompetentnosti i školskog uspjeha učenika i učenica petih i osmih razreda osnovne škole, te utvrditi doprinos tih konstrukata u objašnjenju školskog postignuća učenika u općem školskom uspjehu te matematici i hrvatskom jeziku i književnosti. Kako bi se navedeno provjerilo, u istraživanju je korištena baterija skala za ispitivanje svake pojedine varijable pri čemu je u istraživanju ukupno sudjelovalo 359 učenika i učenica petih i osmih razreda osnovne škole. Dobiveni rezultati govore o boljem školskom uspjehu, uspjehu iz matematike i materinjeg jezika, te većoj samoefikasnosti i boljoj procjeni emocionalne kompetentnosti učenika petih razreda osnovne škole, pri čemu u svim navedenim varijablama učenice ostvaruju značajno bolje rezultate od učenika. Rezultati istraživanja procjene kvalitete razredno – nastavnog ozračja na relacijama procjene kvalitete odnosa među učenicima, kvalitete interakcije učenika s nastavnicima te osjetljivosti na prijavljivanje nasilja u školskom okružju, govore u prilog mlađim učenicima pri čemu nisu utvrđene spolne razlike sudionika istraživanja. Nadalje, utvrđeno je da se kao i u brojnim ranijim istraživanjima u objašnjenju školskog uspjeha učenika najvažnijim prediktorom pokazala samoefikasnost učenika, dok se izračunom povezanosti pokazalo da su svi elementi razredno – nastavnog ozračja visoko povezani sa samoefikasnošću i emocionalnom kompetentnošću učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Morana Koludrović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr zbornik.ffst.unist.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana; Ratković, Andrea; Bajan, Nikolina
Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoefikasnosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 6/7 (2015), 159-180 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Koludrović, M., Ratković, A. & Bajan, N. (2015) Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoefikasnosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 6/7, 159-180.
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Ratkovi\'{c}, Andrea and Bajan, Nikolina}, year = {2015}, pages = {159-180}, keywords = {\v{s}kolski uspjeh, emocionalna kompetentnost, samoefikasnost, razredno – nastavno ozra\v{c}je, osnovna \v{s}kola}, journal = {Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu}, volume = {6/7}, issn = {1846-9426}, title = {Odnos razredno-nastavnog ozra\v{c}ja, samoefikasnosti, emocionalne kompetentnosti i \v{s}kolskog postignu\'{c}a u\v{c}enika petih i osmih razreda osnovne \v{s}kole}, keyword = {\v{s}kolski uspjeh, emocionalna kompetentnost, samoefikasnost, razredno – nastavno ozra\v{c}je, osnovna \v{s}kola} }
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Ratkovi\'{c}, Andrea and Bajan, Nikolina}, year = {2015}, pages = {159-180}, keywords = {academic achievement, emotional competence, self-efficacy, clasroom environment, elementary school}, journal = {Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu}, volume = {6/7}, issn = {1846-9426}, title = {The relationship between clasroom environment, self-efficacy, emotional competence and academic achievement of fifth and eights grades of elementary school}, keyword = {academic achievement, emotional competence, self-efficacy, clasroom environment, elementary school} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font