Pregled bibliografske jedinice broj: 751446
Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoefikasnosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole
Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoefikasnosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 6/7 (2015), 159-180 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 751446 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos razredno-nastavnog ozračja, samoefikasnosti, emocionalne kompetentnosti i školskog postignuća učenika petih i osmih razreda osnovne škole
(The relationship between clasroom environment, self-efficacy, emotional competence and academic achievement of fifth and eights grades of elementary school)
Autori
Koludrović, Morana ; Ratković, Andrea ; Bajan, Nikolina
Izvornik
Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu (1846-9426) 6/7
(2015);
159-180
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
školski uspjeh ; emocionalna kompetentnost ; samoefikasnost ; razredno – nastavno ozračje ; osnovna škola
(academic achievement ; emotional competence ; self-efficacy ; clasroom environment ; elementary school)
Sažetak
U kurikulumskom pristupu usmjerenom na učenika, osim promjena na didaktičko – metodičkom planu strukturiranja nastavnog procesa u vidu primjene didaktičkih stategija usmjerenih na rješavanje problema, aktivnost učenika i suradničko učenje, sve se više naglašava važnost kvalitete razredno – nastavnog ozračja kao socijalne dimenzije koja doprinosi školskom postignuću učenika, te konstruktima iz područja samopoimanja koji na osobnoj, socijalnoj i akademskoj razini mogu doprinijeti dobrobiti učenika. Stoga je glavni cilj ovoga istraživanja bio provjeriti odnos poimanja kvalitete razredno – nastavnog ozračja, samoefikasnosti, emocionalne kompetentnosti i školskog uspjeha učenika i učenica petih i osmih razreda osnovne škole, te utvrditi doprinos tih konstrukata u objašnjenju školskog postignuća učenika u općem školskom uspjehu te matematici i hrvatskom jeziku i književnosti. Kako bi se navedeno provjerilo, u istraživanju je korištena baterija skala za ispitivanje svake pojedine varijable pri čemu je u istraživanju ukupno sudjelovalo 359 učenika i učenica petih i osmih razreda osnovne škole. Dobiveni rezultati govore o boljem školskom uspjehu, uspjehu iz matematike i materinjeg jezika, te većoj samoefikasnosti i boljoj procjeni emocionalne kompetentnosti učenika petih razreda osnovne škole, pri čemu u svim navedenim varijablama učenice ostvaruju značajno bolje rezultate od učenika. Rezultati istraživanja procjene kvalitete razredno – nastavnog ozračja na relacijama procjene kvalitete odnosa među učenicima, kvalitete interakcije učenika s nastavnicima te osjetljivosti na prijavljivanje nasilja u školskom okružju, govore u prilog mlađim učenicima pri čemu nisu utvrđene spolne razlike sudionika istraživanja. Nadalje, utvrđeno je da se kao i u brojnim ranijim istraživanjima u objašnjenju školskog uspjeha učenika najvažnijim prediktorom pokazala samoefikasnost učenika, dok se izračunom povezanosti pokazalo da su svi elementi razredno – nastavnog ozračja visoko povezani sa samoefikasnošću i emocionalnom kompetentnošću učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija