Pregled bibliografske jedinice broj: 751305
Impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje na benzinskim postajama
Impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje na benzinskim postajama, 2015., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 751305 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje na benzinskim postajama
(Impulsive purchase of fast moving consumer goods at gas stations)
Autori
Daidžić, Iris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.02
Godina
2015
Stranica
68
Mentor
Petljak, Kristina
Ključne riječi
maloprodaja na benzinskim postajama; maloprodaja proizvoda široke potrošnje; impulzivna kupovina; ponašanje potrošača
(retail sales at gas stations; retail sales of fast moving consumer goods; impulsive purchase; consumer behaviour)
Sažetak
Predmet ovog diplomskog rada je impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje na benzinskim postajama. Impulzivna kupovina je zapravo neplanirani oblik kupovine, iznenadna potreba da se nešto kupi, bilo da se želja stvorila onog trenutka kada je proizvod ugledan ili pod utjecajem nekih drugih čimbenika. Ovaj oblik kupovine uveliko je prisutan u svakodnevnoj kupovini s obzirom da velik broj ukupnih kupovina čini upravo impulzivna kupovina. U teorijskom dijelu rada, analiziraju se benzinske postaje, njihov razvoj i važnost u maloprodaji, te impulzivna kupovina i njezine podjele i karakteristike kupaca podložnih istoj. Cilj ovog rada je identificirati čimbenike koji utječu na impulzivno ponašanje prilikom kupovine proizvoda široke potrošnje na benzinskim postajama, a s tim ciljem provedeno je primarno istraživanje unutar prodavaonice benzinske postaje AG TRADE j.d.o.o. u Slavonskom Brodu, a uzorak su činili kupci te benzinske postaje. U istraživanju je sudjelovalo 200 ispitanika. Istraživanje je pokazalo kako su kupci na benzinskim postajama podložni impulzivnoj kupovini, pod utjecajem brojnih čimbenika, ali da sami sebe ne bi okarakterizirali kao česte impulzivne kupce, što znači da kupuju neplanirano i više nego što misle da kupuju. Rezultati istraživanja pokazali su da nema značajne razlike među spolovima u sklonosti prema impulzivnoj kupovini na benzinskim postajama, odnosno da i muškarci i žene jednako često kupuju neplanirano, ali ima među ostalim socio – demografskim karakteristikama, posebno u godinama, tj. osobe do 35 godina sklonije su impulzivnoj kupovini od osoba starijih od 35 godina. Radno vrijeme benzinske postaje je jedina tvrdnja s kojom su se u većini ispitanici složili da potiče impulzivnu kupovinu na benzinskim postajama a da su ujedno i obavili impulzivnu kupovinu u najvećem postotku u odnosu na ostale tvrdnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina