Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 751305

Impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje na benzinskim postajama


Daidžić, Iris
Impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje na benzinskim postajama, 2015., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 751305 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje na benzinskim postajama
(Impulsive purchase of fast moving consumer goods at gas stations)

Autori
Daidžić, Iris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
05.02

Godina
2015

Stranica
68

Mentor
Petljak, Kristina

Ključne riječi
maloprodaja na benzinskim postajama; maloprodaja proizvoda široke potrošnje; impulzivna kupovina; ponašanje potrošača
(retail sales at gas stations; retail sales of fast moving consumer goods; impulsive purchase; consumer behaviour)

Sažetak
Predmet ovog diplomskog rada je impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje na benzinskim postajama. Impulzivna kupovina je zapravo neplanirani oblik kupovine, iznenadna potreba da se nešto kupi, bilo da se želja stvorila onog trenutka kada je proizvod ugledan ili pod utjecajem nekih drugih čimbenika. Ovaj oblik kupovine uveliko je prisutan u svakodnevnoj kupovini s obzirom da velik broj ukupnih kupovina čini upravo impulzivna kupovina. U teorijskom dijelu rada, analiziraju se benzinske postaje, njihov razvoj i važnost u maloprodaji, te impulzivna kupovina i njezine podjele i karakteristike kupaca podložnih istoj. Cilj ovog rada je identificirati čimbenike koji utječu na impulzivno ponašanje prilikom kupovine proizvoda široke potrošnje na benzinskim postajama, a s tim ciljem provedeno je primarno istraživanje unutar prodavaonice benzinske postaje AG TRADE j.d.o.o. u Slavonskom Brodu, a uzorak su činili kupci te benzinske postaje. U istraživanju je sudjelovalo 200 ispitanika. Istraživanje je pokazalo kako su kupci na benzinskim postajama podložni impulzivnoj kupovini, pod utjecajem brojnih čimbenika, ali da sami sebe ne bi okarakterizirali kao česte impulzivne kupce, što znači da kupuju neplanirano i više nego što misle da kupuju. Rezultati istraživanja pokazali su da nema značajne razlike među spolovima u sklonosti prema impulzivnoj kupovini na benzinskim postajama, odnosno da i muškarci i žene jednako često kupuju neplanirano, ali ima među ostalim socio – demografskim karakteristikama, posebno u godinama, tj. osobe do 35 godina sklonije su impulzivnoj kupovini od osoba starijih od 35 godina. Radno vrijeme benzinske postaje je jedina tvrdnja s kojom su se u većini ispitanici složili da potiče impulzivnu kupovinu na benzinskim postajama a da su ujedno i obavili impulzivnu kupovinu u najvećem postotku u odnosu na ostale tvrdnje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija

Napomena
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Kristina Petljak (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Daidžić, Iris
Impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje na benzinskim postajama, 2015., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
Daidžić, I. (2015) 'Impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje na benzinskim postajama', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Daid\v{z}i\'{c}, Iris}, year = {2015}, pages = {68}, keywords = {maloprodaja na benzinskim postajama, maloprodaja proizvoda \v{s}iroke potro\v{s}nje, impulzivna kupovina, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a}, title = {Impulzivna kupovina proizvoda \v{s}iroke potro\v{s}nje na benzinskim postajama}, keyword = {maloprodaja na benzinskim postajama, maloprodaja proizvoda \v{s}iroke potro\v{s}nje, impulzivna kupovina, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Daid\v{z}i\'{c}, Iris}, year = {2015}, pages = {68}, keywords = {retail sales at gas stations, retail sales of fast moving consumer goods, impulsive purchase, consumer behaviour}, title = {Impulsive purchase of fast moving consumer goods at gas stations}, keyword = {retail sales at gas stations, retail sales of fast moving consumer goods, impulsive purchase, consumer behaviour}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font