Pregled bibliografske jedinice broj: 750973
"Poljski" hrvatski
"Poljski" hrvatski // CROATICUM - Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 2. zbornik radova / Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni (ur.).
Zagreb: FF Press, 2014. str. 11-28 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 750973 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Poljski" hrvatski
('Polish' Croatian)
Autori
Aleksovski, Marinela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
CROATICUM - Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 2. zbornik radova
/ Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni - Zagreb : FF Press, 2014, 11-28
ISBN
978-953-175-542-9
Skup
III. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.12.2010. - 21.12.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hrvatski kao drugi i strani jezik; poljski jezik; interferencija; usvajanje jezika
(Croatian language as a second and foreign language; Polish language; interference; language acquisition)
Sažetak
U ovome se radu daje kratak pogled u problematiku usvajanja hrvatskoga jezika kod izvornih govornika poljskoga jezika. Pritom se uzima u obzir i pozitivni i negativni prijenos poljskoga jezika kao prvoga jezika u hrvatski kao ini. Naime, u svakome procesu usvajanja inoga jezika javlja se jezična interferencija, pa tako i u učenju srodnih jezika kao što su slavenski, te dolazi do odstupanja od norme. U radu su predstavljena neka od najčešćih odstupanja karakteristična za poljske studente koji uče hrvatski jezik na Croaticumu te su većinom svrstani na visoke razine učenja hrvatskoga kao stranoga jezika. Biti upoznat s tim karakterističnim odstupanjima važno je za sve lektore i nastavnike koji se bave poučavanjem poljskih govornika hrvatskomu jeziku, a koji sami nemaju znanja iz poljskoga jezika. Cilj je ovoga rada istaknuti razlike između hrvatskoga i poljskoga jezika i time olakšati razumijevanje pojedinih odstupanja koja se javljaju na različitim jezičnim razinama, a prisutna su i na najvišim stupnjevima učenja. Usporedit će se pritom osnovne gramatičke kategorije poput roda i broja. Istraživanje koje će biti izloženo provedeno je na temelju vođenih pisanih sastavaka i ciljanih domaćih zadaća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Članak se veže uz istraživački projekt HRZZ-a (pod br.1-903-2764, naziv projekta: Komparativnoslavističke lingvokulturalne teme (KOMPAS), voditelj projekta: dr.sc. Neda Pintarić http://www.hrzz.hr/default.aspx?id=78&pid=2131