Pregled bibliografske jedinice broj: 750902
Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika
Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 111-2222 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 750902 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika
(Differences between boys and girls in school achievement: The overview of possible explanation of existed gender gap)
Autori
Burušić, Josip ; Šerić, Maja
Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 17
(2015);
111-2222
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
osnovna škola; spolne razlike u školskim postignućima; učenice; učenici
(elementary school; gender differences in school achivement; gender gap in school behavior)
Sažetak
Od devedesetih godina do danas sve je više empirijskih dokaza kako su u obrazovnim sustavima većine razvijenih zemalja djevojčice uspješnije od dječaka. Taj je trend danas prisutan i u školskim područjima i predmetima za koja se tradicionalno držalo i vjerovalo da su u njima dječaci uspješniji, kao što je na primjer znanost ili matematika. Rad donosi pregled postojećih istraživanja koja se kritički analiziraju te se sumiraju postojeće spoznaje i daju moguća objašnjenja utvrđenih razlika. Moguće je izdvojiti nekoliko skupina objašnjenja, gdje su se razlozi veće uspješnosti učenica tražili u razlikama u određenim sposobnostima, u obilježjima ličnosti ili razlikama u kompetencijama i vještinama. Također u određenom broju istraživanja pošlo se od očekivanja da je različitu uspješnost djevojčica i dječaka u današnjim školama moguće objasniti razlikama u stilovima učenja, mogućnostima udovoljavanja poželjnim načinima učenja odnosno razlikama u kvaliteti i vrsti interakcije s učiteljima. Na kraju, u radu su izložene i spoznaje koje polaze od pretpostavki da u pogledu školskih postignuća učenika postoji nepovoljan utjecaj što ga u današnjim školama ima stanje da su učiteljice u većini. Svaka od ovih skupina objašnjenja spolnih razlika u školskim postignućima pruža samo dio mogućih razloga te je u stanju objasniti jedan dio postojećih razlika. Pregledom postojećih istraživanja jasno je kako još uvijek nemamo sveobuhvatnog objašnjenja koje je u mogućnosti na svima prihvatljiv i nedvosmislen način pružiti razloge zbog čega postoje razlike u školskim postignućima učenica i učenika u korist učenica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Josip Burušić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI