Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 750902

Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika


Burušić, Josip; Šerić, Maja
Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 111-2222 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 750902 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika
(Differences between boys and girls in school achievement: The overview of possible explanation of existed gender gap)

Autori
Burušić, Josip ; Šerić, Maja

Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 17 (2015); 111-2222

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
osnovna škola; spolne razlike u školskim postignućima; učenice; učenici
(elementary school; gender differences in school achivement; gender gap in school behavior)

Sažetak
Od devedesetih godina do danas sve je više empirijskih dokaza kako su u obrazovnim sustavima većine razvijenih zemalja djevojčice uspješnije od dječaka. Taj je trend danas prisutan i u školskim područjima i predmetima za koja se tradicionalno držalo i vjerovalo da su u njima dječaci uspješniji, kao što je na primjer znanost ili matematika. Rad donosi pregled postojećih istraživanja koja se kritički analiziraju te se sumiraju postojeće spoznaje i daju moguća objašnjenja utvrđenih razlika. Moguće je izdvojiti nekoliko skupina objašnjenja, gdje su se razlozi veće uspješnosti učenica tražili u razlikama u određenim sposobnostima, u obilježjima ličnosti ili razlikama u kompetencijama i vještinama. Također u određenom broju istraživanja pošlo se od očekivanja da je različitu uspješnost djevojčica i dječaka u današnjim školama moguće objasniti razlikama u stilovima učenja, mogućnostima udovoljavanja poželjnim načinima učenja odnosno razlikama u kvaliteti i vrsti interakcije s učiteljima. Na kraju, u radu su izložene i spoznaje koje polaze od pretpostavki da u pogledu školskih postignuća učenika postoji nepovoljan utjecaj što ga u današnjim školama ima stanje da su učiteljice u većini. Svaka od ovih skupina objašnjenja spolnih razlika u školskim postignućima pruža samo dio mogućih razloga te je u stanju objasniti jedan dio postojećih razlika. Pregledom postojećih istraživanja jasno je kako još uvijek nemamo sveobuhvatnog objašnjenja koje je u mogućnosti na svima prihvatljiv i nedvosmislen način pružiti razloge zbog čega postoje razlike u školskim postignućima učenica i učenika u korist učenica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Josip Burušić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Burušić, Josip; Šerić, Maja
Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 111-2222 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Burušić, J. & Šerić, M. (2015) Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika. Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17, 111-2222.
@article{article, author = {Buru\v{s}i\'{c}, Josip and \v{S}eri\'{c}, Maja}, year = {2015}, pages = {111-2222}, keywords = {osnovna \v{s}kola, spolne razlike u \v{s}kolskim postignu\'{c}ima, u\v{c}enice, u\v{c}enici}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {17}, issn = {1848-5189}, title = {Postignu\'{c}a djevoj\v{c}ica i dje\v{c}aka u \v{s}kolskom kontekstu: pregled mogu\'{c}ih obja\v{s}njenja utvr\djenih razlika}, keyword = {osnovna \v{s}kola, spolne razlike u \v{s}kolskim postignu\'{c}ima, u\v{c}enice, u\v{c}enici} }
@article{article, author = {Buru\v{s}i\'{c}, Josip and \v{S}eri\'{c}, Maja}, year = {2015}, pages = {111-2222}, keywords = {elementary school, gender differences in school achivement, gender gap in school behavior}, journal = {Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {17}, issn = {1848-5189}, title = {Differences between boys and girls in school achievement: The overview of possible explanation of existed gender gap}, keyword = {elementary school, gender differences in school achivement, gender gap in school behavior} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font