Pregled bibliografske jedinice broj: 750763
Oblici, obilježja i posljedice nasilje u školskom kontekstu
Oblici, obilježja i posljedice nasilje u školskom kontekstu // Zbornik radova interdisciplinarnog i interkonfesionalnog simpozija "Religije i nasilje" / Nikić, Mijo i Marjanović, Marijana (ur.).
Zagreb: Filozofsko-teološki Institut Družbe Isusove, 2015. str. 73-102 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 750763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblici, obilježja i posljedice nasilje u školskom kontekstu
(Forms , characteristics and consequences of violence in the school context)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova interdisciplinarnog i interkonfesionalnog simpozija "Religije i nasilje"
/ Nikić, Mijo i Marjanović, Marijana - Zagreb : Filozofsko-teološki Institut Družbe Isusove, 2015, 73-102
ISBN
978-953-231-144-0
Skup
Interdisciplinarnog i interkonfesionalnog simpozija "Religije i nasilje"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nasilje prema vršnjacima; elektroničko nasilje; nasilje prema nastavnicima; nasilni učitelji; moral; prevencija
(bullying; cyberbullying;; violence towards teachers; violent teachers; moral; prevention)
Sažetak
U ovom radu se analizira problem nasilja i viktimizacije u školskom kontekstu, a opisuju se oblici, obilježja i posljedice nasilja među učenicima, nasilja učenika prema njihovim nastavnicima, ali i obrnuto, nasilja nastavnika prema učenicima. Neovisno o tome tko je počinitelj, učenici ili nastavnici, a tko viktimiziran, radi se o namjernom ponavljanom, neprijateljskom postupanju i činjenju zla, s ciljem da se žrtvama, nanese fizička i/ili emocionalna bol te naštetiti njihovoj dobrobiti, ugledu i dostojanstvu. Analiziraju se klasični oblici nasilja koji se manifestiraju izravno (fizički i verbalno) ili neizravno, prikriveno (relacijsko nasilje), te različite forme elektroničkog nasilja. Upozorava se da su kod učenika, koji su kontinuirano ili učestalo izložena nasilju vršnjaka ili svojih nastavnika, uočene brojne posljedice od psihosomatskih tegoba, tuge i depresije, do ekstremnih, kao što je samoozljeđivanje i suicid. Na temelju najnovijih istraživanja navodi se da i nasilje nad nastavnicima poprima obilježja »tihe epidemije« te ostavlja posljedice na njihovo fizičko i emocionalno zdravlje, dobrobit, ali i kvalitetu poučavanja. Zaključno se ističe da je formiranje stavova, temeljnih vrijednosti i pitanje morala ključno za razumijevanje ovog ozbiljnog problema, a sugerira da ti aspekt bude okosnica prevencijskih aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija