Pregled bibliografske jedinice broj: 750370
Imidž Hrvatske u Europi i percepcija Europske unije u Hrvatskoj od 1991. do 2013.
Imidž Hrvatske u Europi i percepcija Europske unije u Hrvatskoj od 1991. do 2013. // Hrvatsko članstvo u EU: Izazovi i perspektive / Vujić, Jure ; Nakić, Mladen (ur.).
Zagreb: Udruga hrvatskih diplomata, 2015. str. 9-19 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 750370 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Imidž Hrvatske u Europi i percepcija Europske
unije u Hrvatskoj od 1991. do 2013.
(Image of Croatia in the European Union and the
perception of Croatia in the EU (1991. - 2013.))
Autori
Skoko, Božo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Hrvatsko članstvo u EU: Izazovi i perspektive
/ Vujić, Jure ; Nakić, Mladen - Zagreb : Udruga hrvatskih diplomata, 2015, 9-19
ISBN
978-953-58372-0-6
Skup
Hrvatsko članstvo u EU: Izazovi i perspektive
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Hrvatska ; Europska unija ; percepcija ; imidž
(Croatia ; European Union ; perception ; image)
Sažetak
Rad se bavi međusobnom percepcijom Hrvatske i Europske unije, od hrvatske neovisnosti 1991. do hrvatskog članstva u EU 2013. Autor analizira imidž Hrvatske u sedam država Europske unije, uoči njezina punopravnog članstva te ga uspoređuje s imidžom Hrvatske u pet država nastalih na području bivše Jugoslavije. Istodobno analizira imidž Europske unije među hrvatskim građanima i njegove mijene od od hrvatske borbe za samostalnost do referenduma za ulazak Hrvatske u EU. Istraživanja pokazuju da je Hrvatska, nakon što je postala samostalna država, bila prilično nepoznata u Europi. I dok su Hrvati, kao stara europska nacija koja po svojoj kulturnoj baštini pripada zapadnoeuropskoj civilizaciji, očekivali izravnu zaštitu i potporu europskih institucija u obrambenom ratu, nesnalaženje europskih institucija početkom devedesetih godina u pogledu rata u bivšoj Jugoslaviji dovelo je do razočarenja hrvatskih građana u Europsku uniju. Međusobno povjerenje je vraćeno nakon 2000. godine kad je Hrvatska započela aktivnosti oko pristupnih pregovora za punopravno članstvo u EU. Nakon toga, bilježimo izrazito pozitivan imidž EU među hrvatskim građanima, koji počinje opadati 2007. s pojavom problema u pregovorima i pritiscima od strane EU prema Hrvatskoj do 2012. kad su deblokirani pregovori. S druge strane, istraživanja imidža Hrvatske u zemljama EU pokazuju kako je Hrvatska percipirana kao lijepa i atraktivna turistička destinacija, dok ostale posebnosti i prednosti uopće nisu zamijećene. Također u dijelu javnosti još ju se povezuje s ratom i njegovim posljedicama te bivšom Jugoslavijom i socijalističkim nasljeđem. Hrvatska je u tom smislu nedovoljno iskoristila međunarodnu pozornost oko ulaska u EU 1. srpnja 2013. kako bi se na strateški način kvalitetnije predstavila Europi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
015-0152482-2476 - JAVNOST, ELITE, MEDIJI I KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA ULASKA HRVATSKE U EU (Blanuša, Nebojša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Profili:
Božo Skoko
(autor)