Pregled bibliografske jedinice broj: 748882
Prikaz nekoliko objektivnih mjera sposobnosti emocionalne inteligencije konstruiranih na našim uzorcima
Prikaz nekoliko objektivnih mjera sposobnosti emocionalne inteligencije konstruiranih na našim uzorcima // 22. Konferencija hrvatskih psihologa: kako obrazovanju dati boju? / Nina Pavlin-Bernardić, Boris Jokić, Josip Lopižić, Vanja Putarek, Vesna Vlahović-Štetić (ur.).
Zagreb, 2014. str. 141-142 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 748882 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz nekoliko objektivnih mjera sposobnosti emocionalne inteligencije konstruiranih na našim uzorcima
(Overview of some emotional intelligence ability measures constructed for Croation sample)
Autori
Takšić, Vladimir ; Mohorić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Konferencija hrvatskih psihologa: kako obrazovanju dati boju?
/ Nina Pavlin-Bernardić, Boris Jokić, Josip Lopižić, Vanja Putarek, Vesna Vlahović-Štetić - Zagreb, 2014, 141-142
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. Konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija ; Test rječnika emocija (TRE) ; Test emocionalne inteligencije (ATTEI) ; Test razumijevanja emocija (TRaE)
(emotional intelligence ; Vocabulry of Emotion Test (VET))
Sažetak
Cilj je prikazati i predstaviti osnovne psihometrijske karakteristike nekoliko testova emocionalne inteligencije (EI) konstruiranih na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci. Osnovna motivacija da se upustimo u proces konstrukcije testova iz zahtjevnog konstrukta EI bio je problem na koji smo nailazili u postupku prijevoda i adaptacije poznatih stranih testova. Prvi je već poznati Test rječnika emocija koji ima dvije verzije (102 i 35 čestica) koji je namijenjen širokoj populaciji i pokazao je solidne pouzdanosti (0, 88 – 0, 92), kao i konvergentnu valjanost odmjerenu prema klasičnim testovima inteligencije. Preveden je na engleski, švedski i portugalski jezik. Drugi je Test razumijevanja emocija (TraE) na temelju osnovnih pretpostavki Rosemanovog modela emocija koji pretpostavlja da se na temelju poznatih vrijednosti sedam dimenzija procjene situacija može točno odrediti emocija koja će se javiti u toj situaciji. Prema modelu svaka se situacija procjenjuje na temelju ovih sedam dimenzija: neočekivanost, željenost, motivacija, vjerojatnost, uzročnost, kontrolabilnost i tip problema. Kombinacijom procjena na tih sedam dimenzija Roseman je definirao 17 emocija, za koje se može točno odrediti u kojoj situaciji će se javiti. U Test razumijevanja emocija uključeno je njih 14 (5 pozitivnih: nada, radost, olakšanje, sviđanje i zahvalnost ; 8 negativnih: strah, tuga, napetost, frustracija, ljutnja, žaljenje, krivnja, sram ; i 1 neutralna: iznenađenje). Bodovanje testa temelji se na postavkama Rosemanovog modela emocija, a ne na procjeni grupe, što je jedna od velikih prednosti ovog testa u odnosu na postojeće testove emocionalne inteligencije. Prema dobivenim rezultatima Test razumijevanja ima zadovoljavajuću pouzdanost unutarnje konzistencije od 0, 76. Povezanost Testa razumijevanja emocija i Testa rječnika emocija je umjerena, uz postotak zajedničke varijance od 27%, što ide u prilog konvergentne valjanosti testa. Treći je Test emocionalne inteligencije (ATTEI) koji je još u stadiju provjere a konstruiran je prema Mayer-Saloveyovom modelu emocionalne inteligencije s četiri razine (percepcija emocija, emocionalna facilitacija, razumijevanje emocija i regulacija/upravljanje emocijama). Model također pretpostavlja da svaka od navedenih razina ima po četiri razvojna stadija tako da Test ima ukupno 16 subskala i 124 čestice po uzoru na pojedine domene MSCEITa. Točan odgovor je moguće procijeniti obzirom na grupni konsenzus i konsenzus eksperata računajući mod i proporciju odgovaranja na svaku ponuđenu opciju odgovora. Korelacija različitih procjena točnog odgovora bila je vrlo visoka (0, 85 – 0, 99) . Zadovoljavajuća je pouzdanost subskala neovisno o načinu određivanja točnog odgovora, pogotovo skala razumijevanja emocija i regulacije/upravljanja emocijama. Test je namijenjen populaciji od 15 godina na dalje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka