Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 748015

Živa slika - film


Tomić, Janica
Živa slika - film // Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, 59/60 (2015), 64-73 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 748015 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Živa slika - film
(Live image - Cinema)

Autori
Tomić, Janica

Izvornik
Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost (1332-3539) 59/60 (2015); 64-73

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Film i fotografija ; tablo ; Lars von Trier
(Cinema and photography ; film still ; tableau ; Lars von Trier)

Sažetak
Ako se medij filma od početaka definira kao pokretna ili živa slika (”živuće fotografije”, “levande bilder” i sl. – s uznemirujućim generativnim trenutkom pokretanja slike ili ”nastanka života od neživih elemenata”, Epstein), intruziju statične slike u tu povijest moguće je pratiti kao ”tanatografiju” (Annette Michelson: Filosofska igračka). Koristeći Barthesovu opreku: fotografija – to je bilo, film – to jest, Michelson kroz primjere iz filmova Vertova, Keatona, Clairea i dr. iscrtava tu tanatografsku struju povijesti filma (”Film, tu spektralnu formu, sablasno će pratiti fotografija.”), zaključujući ju s filmovima Deren, Markera, Snowa i Godarda (”Kritika filmskog predstavljanja i uslova proizvodnje dovešće šezdesetih godina u američkom i europskom filmu do ponovnog ubacivanja nepokretne i zaustavljene slike...”). Ako je u tom modernističkom ključu fotografska povijest filma uznemirujuća (jer ”ubacuje dimenziju vanvremenosti” u film itsl.), intruzija slikarstva (tablo u brojnim filmološkim izvedenicama) je tek višestruko vanvremenska, anakronična, nefilmska, odnosno kritički nastrojena prema uvjetima (filmske) proizvodnje – kao, na primjer, u Godardovoj Strasti. Gdje je, međutim, granica takvih funkcija tabloa koju teorijski diskurz aktivno pripisuje uplivu slikarstva u film (Peucker, Dalle Vache, Mulvey itd.)? Tekst će problematiku promatrati iz vizure njenog kritičkog tretmana u zadnja dva filma L. von Triera (Melankolija i Nimfomanka), a na tragu Greenawayevih opservacija o intermedijalnosti kao propagandističkom pojmu i simptomu spektakularnog filma (Kesser).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Janica Tomić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tomić, Janica
Živa slika - film // Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, 59/60 (2015), 64-73 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Tomić, J. (2015) Živa slika - film. Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, 59/60, 64-73.
@article{article, author = {Tomi\'{c}, Janica}, year = {2015}, pages = {64-73}, keywords = {Film i fotografija, tablo, Lars von Trier}, journal = {Kazali\v{s}te : \v{c}asopis za kazali\v{s}nu umjetnost}, volume = {59/60}, issn = {1332-3539}, title = {\v{Z}iva slika - film}, keyword = {Film i fotografija, tablo, Lars von Trier} }
@article{article, author = {Tomi\'{c}, Janica}, year = {2015}, pages = {64-73}, keywords = {Cinema and photography, film still, tableau, Lars von Trier}, journal = {Kazali\v{s}te : \v{c}asopis za kazali\v{s}nu umjetnost}, volume = {59/60}, issn = {1332-3539}, title = {Live image - Cinema}, keyword = {Cinema and photography, film still, tableau, Lars von Trier} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font