Pregled bibliografske jedinice broj: 747349
Pitanje odgoja u kineziološkoj literaturi na hrvatskom jeziku u drugoj polovici 19. stoljeća
Pitanje odgoja u kineziološkoj literaturi na hrvatskom jeziku u drugoj polovici 19. stoljeća // Zbornik radova međunarodne znanstveno-stručne konferencije "Odgojni aspekti sporta i rekreacije" / Andrijašević, M. ; Jurakić, D. (ur.).
Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 409-414 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 747349 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pitanje odgoja u kineziološkoj literaturi na hrvatskom jeziku u drugoj polovici 19. stoljeća
(Education in Croatian kinesiological literature in second half of 19th century)
Autori
Čustonja, Zrinko ; Škegro, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Zbornik radova međunarodne znanstveno-stručne konferencije "Odgojni aspekti sporta i rekreacije"
/ Andrijašević, M. ; Jurakić, D. - Zagreb : Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 409-414
ISBN
978-953-317-016-9
Skup
Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Odgojni potencijali sporta i rekreacije"
Mjesto i datum
Križevci, Hrvatska, 31.03.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odgoj; tjelesno vježbanje; monografska izdanja; 19. stoljeće
(physical exercise; kinesiological literature; 19th century)
Sažetak
Najstarija monografska izdanja iz područja kineziologije na hrvatskome jeziku odnosno početak kineziološke i sportske publicistike u Hrvatskoj predstavljaju prve knjige, udžbenici i priručnici za nastavu tjelesnoga odgoja koji se javljaju nakon uvođenja obavezne nastave tjelesnoga odgoja u pučke škole 1874. godine. Autori prvih pisanih djela iz područja kineziologije na hrvatskome jeziku u značajnoj mjeri pokušavaju obrazložiti potencijalne dobrobiti te navesti razloge zašto bi se djeca i mladi, ali i odrasli trebali uključivati u redovite programe tjelesnoga vježbanja. Stoga smo si u ovom radu postavili za cilj analizirati na koji način 3 najvažnije i najčešće korištene knjiga iz područja kineziologije u drugoj polovici 19. stoljeća razumiju i tretiraju mogućnost odgojnoga djelovanja uz pomoć tjelesnoga vježbanja. Kao osnovni ciljevi i zadaće tjelesnoga vježbanja općenito, a naročito tjelesnoga odgoja prvi autori monografskih izdanja iz kineziologije u Hrvatskoj ističu ulogu tjelesnoga vježbanja za „duševni uzgoj“, odnosno za moralni odgoj. Kasnije se više ne govori o tjelesnom vježbanju u smislu važnih odgojnih ciljeva, već se sužava na izričito zdravstvenu ulogu i uključuje u pedagošku higijenu. Isto tako tjelesni odgoj ograničava se na vježbanje tjelesne snage, te ga se ubraja u područje školskih predmeta nazvanih vještine.
Izvorni jezik
Hrvatski