Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 746835

Modeli obrazovanja na jezicima manjina: komparativna analiza europskih iskustava


Blažević Simić, Ana
Modeli obrazovanja na jezicima manjina: komparativna analiza europskih iskustava, 2014., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 746835 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeli obrazovanja na jezicima manjina: komparativna analiza europskih iskustava
(Models of minority language education: A comparative analysis of European experiences)

Autori
Blažević Simić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
29.12

Godina
2014

Stranica
283

Mentor
Hrvatić, Neven

Ključne riječi
manjine ; modeli obrazovanja na jezicima manjina ; dvojezično obrazovanje ; interkulturno obrazovanje ; komparativna analiza
(minorities ; minority language education models ; bilingual education ; intercultural education ; comparative analysis)

Sažetak
Rad tematizira važnu, no prilično zanemarenu temu unutar sustava odgoja i obrazovanja. Naime, osobe koje pripadaju nacionalnim manjinama u Republici Hrvatskoj imaju deklarativnu mogućnost obrazovati se na materinskome jeziku na svim stupnjevima obrazovanja, međutim, u praksi je riječ o sporadičnome i (u većemu dijelu) separatnome obrazovanju koje tendira izolaciji i stigmatizaciji manjinskih zajednica. Vodeći se evidentnom potrebom kritičkoga promišljanja i revizije istoga, rad se koncentrira oko istraživačkoga problema prikladnosti postojećih modela obrazovanja te donosi komparativnu analizu modela u Hrvatskoj te namjernome uzorku odabranih europskih zemalja (Austrija, Mađarska, Njemačka, Srbija). U okviru je iste primijenjena komparativna metoda regionalne studije slučaja pri čemu je cilj istraživanja bio sljedeći: utvrditi u kojoj se mjeri i na koje načine u navedenim zemljama provodi obrazovanje na jezicima manjina, postoje li i kakve su razlike između evidentiranih modela te kakva je njihova recepcija u domaćoj i međunarodnoj javnosti. S obzirom na kompleksnost ovako postavljenoga problema i cilja istraživanja, nametnula se potreba za interdisciplinarnim istraživanjem i to primarno u području obrazovnih politika, a potom i u područjima sociologije obrazovanja, dvojezičnoga obrazovanja te pravnih regulativa odabranih zemalja. Koncepcijom je istraživanje polazilo od kraćega povijesnog pregleda manjinske problematike i sociokulturnih okolnosti u odabranim zemljama, a zatim i deskripcije postojećih modela obrazovanja pripadnika manjina. Navedeni su se modeli potom interpretirali unutar etablirane tipologije modela obrazovanja na jezicima manjina (Skutnabb-Kangas, 2007) koji se nametnuo kao prikladan za ovako postavljeno istraživanje, a zatim i unutar nacionalnih i međunarodnih izvješća. Na temelju je istraživanja potrebno odbaciti početnu hipotezu koja je glasila da modeli obrazovanja manjina u odabranim zemljama nailaze na pozitivnu recepciju pripadnika manjina, kao i domaće i međunarodne znanstvene, stručne i šire javnosti, bez iznimke na razini pojedinih zemalja, odnosno pomoćnih hipoteza. Interpretacijom analize nastojalo se doprinijeti razumijevanju tematiziranoga problema, izložiti prijedloge za hrvatski odgojno-obrazovni sustav prikladnijih modela, dati smjernice za daljnji razvoj obrazovne politike i prakse obrazovanja pripadnika manjina kao i buduća istraživanja ove problematike u hrvatskoj pedagogijskoj znanosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (mentor)

Avatar Url Ana Blažević Simić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

darhiv.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Blažević Simić, Ana
Modeli obrazovanja na jezicima manjina: komparativna analiza europskih iskustava, 2014., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Blažević Simić, A. (2014) 'Modeli obrazovanja na jezicima manjina: komparativna analiza europskih iskustava', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bla\v{z}evi\'{c} Simi\'{c}, Ana}, year = {2014}, pages = {283}, keywords = {manjine, modeli obrazovanja na jezicima manjina, dvojezi\v{c}no obrazovanje, interkulturno obrazovanje, komparativna analiza}, title = {Modeli obrazovanja na jezicima manjina: komparativna analiza europskih iskustava}, keyword = {manjine, modeli obrazovanja na jezicima manjina, dvojezi\v{c}no obrazovanje, interkulturno obrazovanje, komparativna analiza}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bla\v{z}evi\'{c} Simi\'{c}, Ana}, year = {2014}, pages = {283}, keywords = {minorities, minority language education models, bilingual education, intercultural education, comparative analysis}, title = {Models of minority language education: A comparative analysis of European experiences}, keyword = {minorities, minority language education models, bilingual education, intercultural education, comparative analysis}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font