Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 746698

Uočavanje darovitih učenika u nastavi prirode i društva


Perković Krijan, Ivana; Borić, Edita; Škugor, Alma
Uočavanje darovitih učenika u nastavi prirode i društva // Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka), 9 (2014), 1; 156-166 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 746698 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uočavanje darovitih učenika u nastavi prirode i društva
(Recognizing Gifted Students in the Teaching Science and Society)

Autori
Perković Krijan, Ivana ; Borić, Edita ; Škugor, Alma

Izvornik
Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka) (2217-8198) 9 (2014), 1; 156-166

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
darovitost ; daroviti učenici ; Priroda i društvo ; prirodoslovno područje ; učitelji primarnog obrazovanja
(giftedness ; gifted students ; science and society ; primary school teachers)

Sažetak
Učitelji su ključne osobe u školi koje kroz svakodnevnu komunikaciju s učenicima putem nastave mogu prepoznati karakteristične osobine i oblike ponašanja darovitih učenika. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi u kojoj mjeri učitelji primarnog obrazovanja uočavaju darovite učenike za prirodoslovno područje nastave Prirode i društva. Istraživanje je provedeno početkom 2013. godine. Korištena je metoda samoiskaza po principu papir-olovka a sudjelovalo je 209 učitelja primarnog obrazovanja iz urbanih i ruralnih škola Brodsko-posavske županije u Republici Hrvatskoj. Rezultati pokazuju da učitelji najmanje uočavaju darovite učenike za prirodoslovno područje, u odnosu na ostale vrste darovitosti, a sam proces identifikacije se provodi vrlo rijetko. Ovo istraživanje je pokazalo koje osobine učitelji najčešće prepoznaju kao poseban interes za prirodoslovno područje kod darovitih učenika. Statistički značajnim se pokazala razlika između učitelja kojima je poznat naziv Gardnerove teorije višestrukih inteligencija u odnosu na uočavanje darovitih za prirodoslovno područje. Učitelji kojima je poznata teorija u većoj mjeri uočavaju darovite za ovo područje ljudskih sposobnosti. Rezultati upućuju na potrebu stručnog usavršavanja učitelja u području suvremenih teorijskih koncepta darovitosti te osposobljavanja radi što uspješnijeg uočavanja a kasnije identifikacije i rada s darovitim učenikom kroz različite oblike rada u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Edita Borić (autor)

Avatar Url Alma Škugor (autor)

Avatar Url Ivana Perković Krijan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Perković Krijan, Ivana; Borić, Edita; Škugor, Alma
Uočavanje darovitih učenika u nastavi prirode i društva // Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka), 9 (2014), 1; 156-166 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Perković Krijan, I., Borić, E. & Škugor, A. (2014) Uočavanje darovitih učenika u nastavi prirode i društva. Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka), 9 (1), 156-166.
@article{article, author = {Perkovi\'{c} Krijan, Ivana and Bori\'{c}, Edita and \v{S}kugor, Alma}, year = {2014}, pages = {156-166}, keywords = {darovitost, daroviti u\v{c}enici, Priroda i dru\v{s}tvo, prirodoslovno podru\v{c}je, u\v{c}itelji primarnog obrazovanja}, journal = {\'{E}vk\"{o}nyv (\'{U}jvid\'{e}ki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tan\'{\i}t\'{o}k\'{e}pzo Kar Szabadka)}, volume = {9}, number = {1}, issn = {2217-8198}, title = {Uo\v{c}avanje darovitih u\v{c}enika u nastavi prirode i dru\v{s}tva}, keyword = {darovitost, daroviti u\v{c}enici, Priroda i dru\v{s}tvo, prirodoslovno podru\v{c}je, u\v{c}itelji primarnog obrazovanja} }
@article{article, author = {Perkovi\'{c} Krijan, Ivana and Bori\'{c}, Edita and \v{S}kugor, Alma}, year = {2014}, pages = {156-166}, keywords = {giftedness, gifted students, science and society, primary school teachers}, journal = {\'{E}vk\"{o}nyv (\'{U}jvid\'{e}ki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tan\'{\i}t\'{o}k\'{e}pzo Kar Szabadka)}, volume = {9}, number = {1}, issn = {2217-8198}, title = {Recognizing Gifted Students in the Teaching Science and Society}, keyword = {giftedness, gifted students, science and society, primary school teachers} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font