Pregled bibliografske jedinice broj: 745941
Inkluzivne aktivnosti kao indikator kvalitete u programima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Inkluzivne aktivnosti kao indikator kvalitete u programima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LIX (2013), 30; 38-46 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 745941 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzivne aktivnosti kao indikator kvalitete u programima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
(Inclusion activities in the pedagogical programmes as an indicator of the early childhood education quality)
Autori
Borovac, Tijana
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LIX
(2013), 30;
38-46
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
indikatori; inkluzivne aktivnosti; kvaliteta; programi; rani i predškolski odgoj
(inclusive activities; programs; indicators; quality; early childhood education)
Sažetak
Aktualni međunarodni dokumenti opisuju inkluziju kao građansko pravo djece s teškoćama u razvoju na pristup socijalnim resursima sa svrhom unaprjeđivanja njihove kvalitete života. Istovremeno, različite interpretacije inkluzije (na individualnoj i socijalnoj razini) uzrokuju nejasnoću termina i kreiranje različitih indikatora inkluzivne prakse. Tako se inkluzivna praksa u dokumentima Europske unije procjenjuje kvantitativno, odnosno njezin glavni indikator predstavlja broj djece s teškoćama u razvoju uključene u redoviti sustav odgoja i obrazovanja. S druge strane, broj djece uključene u redoviti sustav odgoja i obrazovanja ne pruža uvid u kvalitetu inkluzivne prakse ranog odgoja i obrazovanja. U radu je provedena analize inkluzivnih aktivnosti sadržanih u programima pedagoške djelatnosti odgojitelja.Rezultati ukazuju na tri temeljne kategorije inkluzivnih aktivnosti koje odgojitelji planiraju, izgradnju inkluzivnih vrijednosti u odgojnoj skupini, organiziranje podrške različitostima, upravljanje resursima unutar i izvan dječjeg vrtića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts