Pregled bibliografske jedinice broj: 743983
Od obrazovne integracije do obrazovne inkluzije u sustavu odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj
Od obrazovne integracije do obrazovne inkluzije u sustavu odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj // Pedagogija, obrazovanje i nastava / Hrvatić, N., Lukenda, A., Pavlović, S., Spajić – Vrkaš, V. i Vasilj, M. (ur.).
Mostar, 2013. str. 392-400 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 743983 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od obrazovne integracije do obrazovne inkluzije u sustavu odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj
(From educational integration to education inclusion in educational system of Croatia)
Autori
Karamatić Brčić, Matilda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija, obrazovanje i nastava
/ Hrvatić, N., Lukenda, A., Pavlović, S., Spajić – Vrkaš, V. i Vasilj, M. - Mostar, 2013, 392-400
ISBN
978-9958-16-023-3
Skup
Pedagogija, obrazovanje i nastava
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.03.2013. - 23.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovna inkluzija; obrazovna integracija; djeca i učenici s posebnim potrebama
(educational integration; educational inclusion; children and students with special needs)
Sažetak
Sustav odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj tijekom posljednja tri desetljeća prakticira načelo obrazovne integracije, koje se prvenstveno odnosi na uključivanje djece s posebnim potrebama u sustav redovnog obrazovanja. Integracija djece s posebnim potrebama je rezultirala unaprjeđenjem pedagoških standarda, organizacijskih i drugih odgojno-obrazovnih potreba učenika i učitelja. Obrazovna inluzija se javlja kao zahtjev koji proširuje i produbljuje model integracije djece s teškoćama u razvoju u sustav redovnog školovanja. S težnjom da se načelo integracije inkorporira u zahtjeve obrazovne inkluzije, a koja proširuje i produbljuje potrebe odgojno-obrazovne infrastrukture, a time i cjelokupne školske prakse, u radu se razmatraju problemi s kojima se suočavaju i odgojno-obrazovni sustav i školska praksa. Odgojno-obrazovni sustav prepoznaje i naznačava važnost inkluzije za društveni razvoj. Kvalitetna primjena i unaprijeđivanje inkluzivnog odgoja i obrazovanja pretpostavlja promjenu cjelokupne školske kulture. Suvremeni kurikulum odgoja i obrazovanja usmjeren na razvoj kompetencija traži promjene metoda i oblika rada u kojima kvaliteta primjene obrazovne inkluzije kao zahtjeva pretpostavlja osmišljen model inkluzivnog odgoja i obrazovanja s gledišta školskog sustava i s gledišta odgojno-obrazovne prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Vican, Dijana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Matilda Karamatić Brčić
(autor)