Pregled bibliografske jedinice broj: 743968
Obrazovna struktura i obrazovne potrebe građana RH - platforma za promjene prakse obrazovanja odraslih
Obrazovna struktura i obrazovne potrebe građana RH - platforma za promjene prakse obrazovanja odraslih // Andragoški glasnik, 17 (2013), 2 (31); 87-99 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 743968 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovna struktura i obrazovne potrebe građana RH - platforma za promjene prakse obrazovanja odraslih
(Educational Structure and Educational Needs of Croatian Citizens – A Platform for Change in Adult Education)
Autori
Vican, Dijana
Izvornik
Andragoški glasnik (1331-3134) 17
(2013), 2 (31);
87-99
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovna struktura građana RH ; obrazovne potrebe odraslih ; tržište rada ; andragoška platforma ; profesionalni portfolio
(educational structure of Croatian citizens ; the educational needs of adults ; labour market ; andragogic platform ; professional portfolio)
Sažetak
Podaci najnovijeg Statističkog ljetopisa (2012.) pokazuju obrazovnu strukturu građana RH. Podaci čine osnovu za višestrano razmatranje obrazovnih potreba građana RH prema nekoliko temeljnih varijabli: kronološka dob i spol, nepismenost, razina obrazovanja, gospodarske grane (sektori), aktivno i neaktivno stanovništvo, zaposleni i nezaposleni i druge. Cilj rada je razmotriti najnoviju obrazovnu sliku Hrvatske, te prodiskutirati odnos obrazovnih potreba s tržišnim potrebama, strateškim ciljevima i obilježjima suvremenih promjena u nacionalnom i europskom kontekstu U radu se razmatraju sljedeća pitanja: Koje je značenje podataka u Statističkom ljetopisu za obrazovnu, posebice praksu obrazovanja odraslih? Tko su odrasle osobe potrebite obrazovanja? Uočava li se, s andragoškog gledišta, u obrazovnoj slici prostor za potencijalno nove marginalizirane skupine? Diskusija o statističkim pokazateljima i odnosima obrazovne ponude i zahtjeva s obzirom na društveno-kulturne, tržišne, gospodarske, informacijsko-komunikacijske i druge potrebe vodi autoricu ka promišljanju da je andragoška platforma u kontekstu cjeloživotnog učenja i načela “manje poučavanja, više učenja” zahtjevnija glede načina, metoda i sredstava, mogućnosti obrazovanja i samoobrazovanja, nego sadržaja učenja. Dok je u rukama Europske Unije sadržajni i financijski okvir za ostvarenje učinkovitog obrazovanja odraslih, realizacija koncepta cjeloživotnog učenja u nacionalnom kontekstu je u rukama onih čimbenika koji osim vlastitih potencijala imaju senzibiliteta za umrežavanje pojedinaca, ustanova i tvrtki na nacionalnoj i međunarodnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Vican, Dijana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Dijana Vican
(autor)