Pregled bibliografske jedinice broj: 743889
Pristupi i modeli vanjskog vrednovanja kvalitete formalnog obrazovanja
Pristupi i modeli vanjskog vrednovanja kvalitete formalnog obrazovanja // Pedagogija, obrazovanje i nastava / Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. str. 12-24 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 743889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristupi i modeli vanjskog vrednovanja kvalitete formalnog obrazovanja
(External quality evaluation approaches and models applied in the institutions of formal education)
Autori
Vican, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija, obrazovanje i nastava
/ Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario - Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014, 12-24
ISBN
978-9958-16-023-3
Skup
Pedagogija, obrazovanje i nastava
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.03.2013. - 23.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kvaliteta obrazovanja ; kultura kvalitete ; pristupi i modeli vanjskog vrednovanja obrazovanja ; upravljanje kvalitetom obrazovanja.
(quality of education ; culture of quality ; approaches and models of external evaluation of education ; management of education quality.)
Sažetak
Obrazovne politike na nacionalnoj i međunarodnoj razini usmjerene su na povećavanje kvalitete obrazovanja, odnosno svih njegovih dijelova. Kvaliteta obrazovanja izvan nacionalnih okvira je u direktnoj sprezi s konkurentnosti, a prema europskim strategijama, u sprezi s originalnosti i inovativnosti. Na temelju kvalitativne analize temeljnih dokumenata nacionalnih obrazovnih politika i relevantnih preporuka sadržanih u europskim dokumentima u radu se definiraju relevantni pojmovi koji se odnose na područje kvalitete obrazovanja, te objašnjavaju pristupi i modeli vanjskog vrednovanja obrazovanja i znanosti na nacionalnoj i međunarodnoj razini. U radu se raspravlja o sličnostima i razlikama upravljanja kvalitetom kvalitete, načinima interpretacije, te implikacijama mjerenja na odgojno-obrazovnu praksu u nacionalnom kontekstu. Problematizira se raskorak između vanjskog vrednovanja i samovrednovanja, koji ima za posljedicu usporavanje obrazovnih promjena te površno provođenje obrazovnih reformi na predškolskoj, osnovnoškolskoj, srednjoškolskoj i visokoškolskoj razini. S pedagogijskog gledišta zaključno se sugerira intenzivnije sudjelovanje pedagoga kao stručnih suradnika u vrednovanju kao kurikulumskoj sastavnici u formalnom obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Vican, Dijana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Dijana Vican
(autor)