Pregled bibliografske jedinice broj: 743139
Medijatizacija dentofacijalne estetike
Medijatizacija dentofacijalne estetike, 2014., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 743139 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijatizacija dentofacijalne estetike
(Mediatisation of dentofacial esthetics)
Autori
Lukež, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
17.12
Godina
2014
Stranica
23
Mentor
Špalj, Stjepan
Ključne riječi
smile esthetics; media; context
(estetika osmijeha; mediji; kontekst)
Sažetak
Ključna karakteristika koja određuje nečiju atraktivnost i privlačnost je lice. To su prepoznali marketinški stručnjaci zbog čega se učestalo u medijima zajedno s osmjehom koriste radi reklamiranja proizvoda i poboljšanja njegove prodaje. Cilj ovog istraživanja bio je procijeniti zastupljenost i kontekst estetike osmjeha u novinskim reklamama ispitati elemente uspješnosti komunikacije reklame s ciljanom publikom. Uzorak je činilo 600 reklama iz 46 tiskovina različitog žanra i dinamike izlaženja, objavljene tijekom perioda kolovoz-listopad 2014. godine. Kreiran je upitnik koji se sastojao od 20 pitanja koja su se odnosila na to koliko uspješno reklama komunicira s publikom, koji spol i dob reklama cilja, jesu li na reklami prisutni ljudi, smiju li se, koje su karaktreristike njihovog osmijeha, koji je kontekst korištenja osmijeha i kakav dojam ostavlja reklama. Korištena je metoda ispitivanja framing analysis. U statističkoj analizi korišten je χ2 test i analiza varijance s Student-Newman-Keulsovim post-hoc testom. Sve analize načinjene su u komercijalnom softveru IBM SPSS 22 (IBM, SAD). Osmijeh i elementi osmjeha učestalo koriste u marketinške svrhe povezujući proizvod ili uslugu s pozitivnim kontekstom. Reklame s osmjehom ocijenjene su značajno uspješnijima od onih bez osmjeha i bez ljudi, a reklame bez ljudi značajno manje uspješnima i od onih bez osmjeha (p<0.001). Nije bilo razlike u uspješnosti reklame s obzirom na elemente estetike osmjeha - ekponiranost zubi i gingive te vidljivost bukalnih koridora. Osmijeh, kao okosnica dentofacijalne estetike često se koristi u novinskim reklama, daje im kontekst pozitivnog i optimističnog, povećava uspješnost marketinške komunikacije, no čini se da parametri mini estetike osmjeha imaju manji utjecaj na uspješnost reklama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Dentalna medicina
POVEZANOST RADA