Pregled bibliografske jedinice broj: 741797
Učinci roditeljskih ponašanja i ciljnih orijentacija učenika na emocije postignuća i školski uspjeh
Učinci roditeljskih ponašanja i ciljnih orijentacija učenika na emocije postignuća i školski uspjeh, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 741797 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinci roditeljskih ponašanja i ciljnih orijentacija učenika na emocije postignuća i školski uspjeh
(Effects of Parental Behaviour and Children´s Goal Orientation on Achievement emotions and Academic Achievement)
Autori
Hrkač, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
15.07
Godina
2013
Stranica
79
Mentor
Pahljina-Reinić, Rosanda
Ključne riječi
roditeljska ponašanja; ciljne orijentacije; emocije postignuća; školski uspjeh
(parental behaviours; goal orientation; achievement emotions; academic achievement)
Sažetak
Brojna istraživanja dugi niz godina nastoje utvrditi što sve utječe na postignuće učenika te koji su faktori povezani sa istim. U kontekstu različitih istraživačkih nalaza naglašavajući važnost roditeljskih ponašanja, ali i emocija, cilj ovog rada je ispitati kakav je doprinos određenih roditeljskih ponašanja u objašnjenju usvajanja ciljnih orijentacija učenika, te ispitati raztlikuju li se učenici različitih ciljnih orijentacija u emocijama postignuća koje doživljavaju i školskom uspjehu. U istraživanju je sudjelovalo 208 učenika (132 ženskog i 76 muškog spola) Prve sušačke hrvatske gimnazije u Rijeci u rasponu dobi od 15 do 18 godina. Učenici su ispunjavali Upitnik općih podataka, CRPBI-57, Skale učeničkih ciljnih orijentacija, Skale percepcije roditeljskih ciljnih orijentacija i Skale emocija prilikom učenja. Rezultati su pokazali da su roditeljska ponašanja i ciljne orijentacije značajni prediktori učeničkih ciljnih orijentacija. Dobivena su tri profila učeničkih ciljnih orijentacija (Učenje, Izbjegavanje rada i Izvedba/izbjegavanje rada). Pokazalo se da se učenici različitih profila ciljnih orijentacija razlikuju u emocijama postignuća i školskom uspjehu.
Izvorni jezik
Hrv-ger
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Rosanda Pahljina-Reinić
(mentor)