Pregled bibliografske jedinice broj: 738954
Povezanost učestalosti nekorektnog ponašanja i viktimiziranja nastavnika sa spolom, uspjehom i školskim angažmanom učenika
Povezanost učestalosti nekorektnog ponašanja i viktimiziranja nastavnika sa spolom, uspjehom i školskim angažmanom učenika // Modern Approaches to Teaching the Coming Generations / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2014. str. 49-59 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 738954 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost učestalosti nekorektnog ponašanja i viktimiziranja nastavnika sa spolom, uspjehom i školskim angažmanom učenika
(Correlation between the frequency of incorrect behavior and victimization of teachers, and gender, achievement and school engagement of students)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Modern Approaches to Teaching the Coming Generations
/ Orel, Mojca - Ljubljana : EDUvision, 2014, 49-59
ISBN
978-961-93662-3-3
Skup
International conference "Modern Approaches to Teaching the Coming Generations"
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 27.11.2014. - 28.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastavnici; nasilje; učenici; nekorektno ponašanje; školski angažman
(teachers; violence; students; incorrect behavior; school engagement)
Sažetak
U školama diljem svijeta, nastavnici su sve češće izloženi ponavljanom i namjerno nekorektnom i nasilnom ponašanju učenika, a što uglavnom negativno utječe na njihovu dobrobit, funkcioniranje i kvalitetu poučavanja. U ovom radu ispitivana je povezanosti učestalosti nekorektnog ponašanja i počinjenja nasilja prema nastavnicima sa spolom i uspjehom učenika te njihovom predanosti izvršavanju školskih obveza. U istraživanju su sudjelovala 534 (48, 5% ženskih ; 50, 6% muških) učenika iz osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, prosječne dobi 13, 6 godina (SD=0, 569). Prema samoiskazu učenika oni najčešće okrivljuju nastavnike za svoj neuspjeh i loše ponašanje, namjerno ometaju rad i izazivaju ljutnju nastavnika, te ih varaju. Od nasilnih oblika najčešće prakticiraju prijetnje tužbama, verbalno i fizičko, a potom i elektroničko nasilje. Rezultati diskriminacijske analize pokazuju da se dječaci češće nekorektno ponašaju i viktimiziraju svoje nastavnike nego djevojčice, a razlika među ovim skupinama s obzirom na školski uspjeh nije utvrđena. No, potvrđeno je da učenici koji su više predani izvršavanju školskih obveza iskazuju manje nekorektnog ponašanja i viktimiziranja nastavnika i obrnuto. U zaključku se sugerira potreba kreiranja konstruktivnih mjera za zaštitu prava nastavnika i ukazuje na važnost školskog angažmana kao mogućeg zaštitnog čimbenika u slučaju različitih neprimjerenih oblika ponašanja učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija