Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 738954

Povezanost učestalosti nekorektnog ponašanja i viktimiziranja nastavnika sa spolom, uspjehom i školskim angažmanom učenika


Bilić, Vesna
Povezanost učestalosti nekorektnog ponašanja i viktimiziranja nastavnika sa spolom, uspjehom i školskim angažmanom učenika // Modern Approaches to Teaching the Coming Generations / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2014. str. 49-59 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 738954 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost učestalosti nekorektnog ponašanja i viktimiziranja nastavnika sa spolom, uspjehom i školskim angažmanom učenika
(Correlation between the frequency of incorrect behavior and victimization of teachers, and gender, achievement and school engagement of students)

Autori
Bilić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Modern Approaches to Teaching the Coming Generations / Orel, Mojca - Ljubljana : EDUvision, 2014, 49-59

ISBN
978-961-93662-3-3

Skup
International conference "Modern Approaches to Teaching the Coming Generations"

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 27.11.2014. - 28.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nastavnici; nasilje; učenici; nekorektno ponašanje; školski angažman
(teachers; violence; students; incorrect behavior; school engagement)

Sažetak
U školama diljem svijeta, nastavnici su sve češće izloženi ponavljanom i namjerno nekorektnom i nasilnom ponašanju učenika, a što uglavnom negativno utječe na njihovu dobrobit, funkcioniranje i kvalitetu poučavanja. U ovom radu ispitivana je povezanosti učestalosti nekorektnog ponašanja i počinjenja nasilja prema nastavnicima sa spolom i uspjehom učenika te njihovom predanosti izvršavanju školskih obveza. U istraživanju su sudjelovala 534 (48, 5% ženskih ; 50, 6% muških) učenika iz osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, prosječne dobi 13, 6 godina (SD=0, 569). Prema samoiskazu učenika oni najčešće okrivljuju nastavnike za svoj neuspjeh i loše ponašanje, namjerno ometaju rad i izazivaju ljutnju nastavnika, te ih varaju. Od nasilnih oblika najčešće prakticiraju prijetnje tužbama, verbalno i fizičko, a potom i elektroničko nasilje. Rezultati diskriminacijske analize pokazuju da se dječaci češće nekorektno ponašaju i viktimiziraju svoje nastavnike nego djevojčice, a razlika među ovim skupinama s obzirom na školski uspjeh nije utvrđena. No, potvrđeno je da učenici koji su više predani izvršavanju školskih obveza iskazuju manje nekorektnog ponašanja i viktimiziranja nastavnika i obrnuto. U zaključku se sugerira potreba kreiranja konstruktivnih mjera za zaštitu prava nastavnika i ukazuje na važnost školskog angažmana kao mogućeg zaštitnog čimbenika u slučaju različitih neprimjerenih oblika ponašanja učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna
Povezanost učestalosti nekorektnog ponašanja i viktimiziranja nastavnika sa spolom, uspjehom i školskim angažmanom učenika // Modern Approaches to Teaching the Coming Generations / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2014. str. 49-59 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bilić, V. (2014) Povezanost učestalosti nekorektnog ponašanja i viktimiziranja nastavnika sa spolom, uspjehom i školskim angažmanom učenika. U: Orel, M. (ur.)Modern Approaches to Teaching the Coming Generations.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, editor = {Orel, M.}, year = {2014}, pages = {49-59}, keywords = {nastavnici, nasilje, u\v{c}enici, nekorektno pona\v{s}anje, \v{s}kolski anga\v{z}man}, isbn = {978-961-93662-3-3}, title = {Povezanost u\v{c}estalosti nekorektnog pona\v{s}anja i viktimiziranja nastavnika sa spolom, uspjehom i \v{s}kolskim anga\v{z}manom u\v{c}enika}, keyword = {nastavnici, nasilje, u\v{c}enici, nekorektno pona\v{s}anje, \v{s}kolski anga\v{z}man}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, editor = {Orel, M.}, year = {2014}, pages = {49-59}, keywords = {teachers, violence, students, incorrect behavior, school engagement}, isbn = {978-961-93662-3-3}, title = {Correlation between the frequency of incorrect behavior and victimization of teachers, and gender, achievement and school engagement of students}, keyword = {teachers, violence, students, incorrect behavior, school engagement}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font