Pregled bibliografske jedinice broj: 738501
Lektira s Metodičkim praktikumom - za učenike, za učitelje i za roditelje
Lektira s Metodičkim praktikumom - za učenike, za učitelje i za roditelje // Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju
Zagreb: Profil International, 2009. str. 228-244 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 738501 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lektira s Metodičkim praktikumom - za učenike, za učitelje i za roditelje
(Compulsory Reading with Methodical Practicum - for Students, for Teachers and for Parents)
Autori
Dujić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju
/ - Zagreb : Profil International, 2009, 228-244
ISBN
978-953-12-1143-7
Skup
Kreativni pristupi osposobljavanju učitelja
Mjesto i datum
Požega, Hrvatska, 28.09.2009. - 30.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
lektira; školska lektira; Metodički praktikum; Lektira +
(Compulsory reading; school reading materials; Methodical Practicum; Reading +)
Sažetak
Nedostatak sustavnih istraživanja o problemu (školske) lektire i odgoju čitatelja, usmjerio je ovaj rad prema analizi raskoraka između institucionaliziranih pristupa u Hrvatskoj s neadekvatnim rezultatima, s jedne strane, te europske i američke prakse "otvorene" lektire, s druge strane. Na temelju građe iz Pedagoške knjižnice D. Trstenjaka Hrvatskoga školskog muzeja i Zaštićenog fonda Hrvatskog centra za dječju knjigu u radu se rekonstruiraju metodički modeli od početka dvadesetog stoljeća i u rasponu od doslovnog preuzimanja autorskih koncepata iz francuske književnosti primjerice, preko didaktički opterećenih domaćih školničkih rješenja ili ideološki impregniranih jugoslavenskih lektirnih biblioteka, do intenzivne nakladničke podrške krajem stoljeća koja je rezultirala time da su književni tekstovi namijenjeni lektiri bili potpuno "opkoljeni" metodičkim instrumentarijem. Izvoran je doprinos ovoga rada u tome što na temelju rezultata istraživanja oblikuje novi interdisciplinarni pristup školskoj lektiri u kojoj participiraju svi stvarni sudionici lektirne priče (učenici, učitelji, roditelji).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija