Pregled bibliografske jedinice broj: 738267
Uloga roditelja u objašenjenju učeničke motivacije za školu i uvjerenja o znanju i obrazovanju
Uloga roditelja u objašenjenju učeničke motivacije za školu i uvjerenja o znanju i obrazovanju, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 738267 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga roditelja u objašenjenju učeničke motivacije za školu i uvjerenja o znanju i obrazovanju
(The role of parents in explaining students' learning motivation and epistemic beliefs)
Autori
Tošić, Antonela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
15.09
Godina
2014
Stranica
38
Mentor
Bubić, Andreja
Ključne riječi
ciljevi postignuća; roditeljska samoučinkovitost; uključenost roditelja; uvjerenja o znanju
(achievement goals; parental self-efficacy; parents involvement; epistemic beliefs)
Sažetak
Iako je poznato da roditelji na razne načine mogu utjecati na djetetov život u školi i školska postignuća, malo je radova koji se bave utjecajem roditeljskih uvjerenja i ponašanja na motivaciju za školu te uvjerenja o znanju i obrazovanju. Stoga je osnovni cilj ovoga istraživanja bio ispitati doprinos roditeljskih uvjerenja i ponašanja na učenička školska postignuća, ciljeve postignuća i uvjerenja o znanju i obrazovanju. Dobiveni rezultati pokazali su da obrazovanje roditelja, njihova samoefikasnost te nagrađivanje poželjnih ponašanja imaju utjecaja na školska postignuća kod djece. Nadalje, rezultati su pokazali da uključenost roditelja utječe na cilj ovladavanja putem uključivanja i cilj ovladavanja putem izbjegavanja, a veća samoefikasnost roditelja povezana je s manjom orijentiranosti djeteta na cilj ovladavanja putem izbjegavanja, cilj izvedbe putem izbjegavanja te cilj izbjegavanja rada. Također, značajnom se pokazala povezanost uvjerenja roditelja o znanju i obrazovanju s uvjerenjima njihove djece. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost utjecaja koji roditelji imaju na svoju djecu kada je u pitanju obrazovanje te mogu doprinijeti aktivnostima usmjerenim unaprjeđenju akademskog razvoja djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija