Pregled bibliografske jedinice broj: 738265
Suočavanje učenika s poteškoćama prijelaza iz osnovne u srednju školu
Suočavanje učenika s poteškoćama prijelaza iz osnovne u srednju školu, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 738265 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suočavanje učenika s poteškoćama prijelaza iz osnovne u srednju školu
(Main determinants of students' coping with the transition from elementary to high school)
Autori
Ivanišević, Karmen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
15.09
Godina
2014
Stranica
40
Mentor
Bubić, Andreja
Ključne riječi
akademska kontrola; emocionalna regulacija; karijerno odlučivanje; karijerna samoefikasnost; neuroticizam; stres
(academic control; emotional regulation; career decision-making; career self-efficiency; neuroticism; stress)
Sažetak
Iako je riječ o značajnoj problematici u obrazovnom kontekstu koja može imati dalekosežne posljedice za svakog pojedinca, vrlo mali broj radova se bavio istraživanjem poteškoća s kojima se učenici susreću na prijelazu iz osnovne u srednju školu. Stoga je glavni cilj ovoga istraživanja bio ispitati utjecaj emocionalnih i akademskih karakteristika učenika na njihov pristup odabiru srednje škole i osjećaj osobne karijerne samoefikasnosti. U istraživanje se krenulo s pretpostavkom da će viši stupanj emocionalne kompetencije i niža razina neuroticizma, kao i viši stupanj akademske kontrole, biti povezani s manjom razinom brige oko prelaska u srednju školu te višim stupnjem karijerne samoefikasnosti i pozitivnijim očekivanjima od srednje škole. Dobiveni rezultati istraživanja u velikoj mjeri potvrđuju postavljene hipoteze te pokazuju da je prijelaz učenika iz osnovne u srednju školu kompleksan proces čija uspješnost ovisi o velikom broju čimbenika i individualnih karakteristika učenika. Također, na temelju dobivenih rezultata možemo zaključiti da škola, iako ne može mijenjati učenika i sve njegove osobine, može znatno olakšati ovo prijelazno razdoblje kroz razvijanje emocionalne inteligencije, poticanje samosvijesti, samopouzdanja i kritičkog stava svakog pojedinca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija