Pregled bibliografske jedinice broj: 734453
Istraživanje kulture predškolske ustanove metodom samovrednovanja
Istraživanje kulture predškolske ustanove metodom samovrednovanja // Zbornik radova stručno-znanstvenog skupa "Odrastanje u suvremenom dječjem vrtiću" / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Dječji vrtić Grigor Vitez, 2014. str. 67-74 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 734453 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje kulture predškolske ustanove metodom samovrednovanja
(Research about the culture in the kindergarten using method of self-evaluation)
Autori
Sindik, Zvjezdana ; Kosmat, Helena ; Sindik, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova stručno-znanstvenog skupa "Odrastanje u suvremenom dječjem vrtiću"
/ Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir - Split : Dječji vrtić Grigor Vitez, 2014, 67-74
Skup
20. Dani predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “Mirisi djetinjstva”
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 20.11.2014. - 21.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dječji vrtić; komunikacija; podrška; zaposlenici
(kindergarten; communication; support; employees)
Sažetak
Osnova za najuspješnije mijenjanje kulture ustanove provodi se izravnim istraživanjem odgojno-obrazovne prakse, zajedničkim djelovanjem svih sudionika povezanih s životom i radom ustanove. Stavovi i uvjerenja osoba koje rade i sudjeluju u odgoju i obrazovanju djeteta u dječjem vrtiću, pa je važno te stavove istražiti. Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi aspekte kulture ustanove, prema modificiranim kriterijima samovrednovanja ustanova ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja, koji se tiču upravo kulture ustanove, primjenom Skale procjene organizacijske kulture. Ispitano je 80 zaposlenika Dječjeg vrtića Maslačak u Zaprešiću, odgojiteljica, administrativnog osoblja, članova stručne službe vrtića i ravnateljica. Rezultati su pokazali da u vrtiću postoji visoka razina suradnje među zaposlenicima vrtića, dok je komunikacija među zaposlenicima procijenjena iznadprosječno visoko. Zaposlenici vrtića sebe doživljavaju kao osobe sklone u bilo kom smislu pružiti podršku svojim kolegama, te u nešto manjoj mjeri pouzdati se i osloniti se na njih. Ozračje ustanove segment je od visoke važnosti za zaposlenike, a kao takvo procijenjeno je kao vrlo ugodno i poticajno. Rezultati opisuju zaposlenike vrtića kao osobe koje poštuju mišljenje kolega, podržavajući su i rijetko se međusobno sukobljavaju u stavovima. Zaposlenici u visokom stupnju osjećaju pripadnost timu. Osjećaju odgovornost za vlastiti posao, ali i svjesnost da njegova kvaliteta u konačnici ovisi o suradnji s kolegama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija