Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 734064

Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave


Rovan, Daria; Trupčević, Goran; Glasnović-Gracin, Dubravka
Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave // 2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama: Program i sažeci radova / Marušić, Iris (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2014. str. 62-63 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 734064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave
(Teacher education students' motivation for learning mathematics)

Autori
Rovan, Daria ; Trupčević, Goran ; Glasnović-Gracin, Dubravka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama: Program i sažeci radova / Marušić, Iris - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2014, 62-63

ISBN
978-953-6218-62-2

Skup
2. Dani obrazovnih znanosti "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2014. - 17.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
učenje matematike; motivacija; samoefikasnost; subjektivna vrijednost
(mathematics education; motivation; self-efficacy; subjective value)

Sažetak
Među brojnim teorijskim okvirima koji nastoje objasniti ulogu koju motivacija ima u procesu učenja, teorija očekivanja i vrijednosti (Eccles i Wigfield, 2000) ističe se kao jedan od najvažnijih pristupa istraživanju motivacijskih procesa. Općenito gledano, ova teorija pokušava objasniti kako pojedinci biraju aktivnosti kojim se bave i kakav uspjeh u njima postižu. Iako ovaj model uključuje brojne čimbenike, pretpostavlja se da na ponašanje u akademskim situacijama najviše utječu upravo očekivanja uspjeha i vrijednost zadatka. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivaciju za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo željeli ispitati u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja koja studenti formiraju tijekom studija povezana s njihovim prethodnim iskustvima s matematikom (vrsta srednjoškolskog programa, razina položene mature, predznanje iz matematike, epistemička uvjerenja te ciljevi postignuća koje su imali tijekom srednje škole). Također smo željeli utvrditi kako su prethodna iskustva s matematikom, kao i aktualna motivacijska uvjerenja povezana s spremnošću studenata za ulaganje truda u učenje matematike te matematičkom anksioznošću. U istraživanju je sudjelovalo 470 studenata prve i treće godine učiteljskog studija koji su rješavali test znanja matematike te ispunili skale za mjerenje matematičke samoefikasnosti, vrijednosti, ciljeva postignuća, epistemičkih uvjerenja, ulaganja truda te matematičke anksioznosti. Prikupljeni su i osnovni demografski podaci o sudionicima te podaci o prethodnom i aktualnom postignuću u matematici. Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da su razina položene mature, epistemička uvjerenja te ciljevi postignuća važni prediktori matematičke samoefikasnosti, kao i vrijednosti koju studenti pridaju matematici. Vrijednost matematike je, uz ciljeve postignuća, značajan prediktor spremnosti za ulaganje truda u učenje matematike te matematičke anksioznosti. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke teorije očekivanja i vrijednosti te upućuju da je trenutna motivacija za učenje matematike kod studenata učiteljskog studija značajno povezana s njihovim prethodnim iskustvima s matematikom, kao i s nekim obrazovnim ishodima. Posebno se ističe uloga subjektivne procjene vrijednosti što ima važne implikacije za planiranje kvalitetnog poučavanja koje bi osim na razvoj matematičkih kompetencija, bilo usmjereno i na razvoj različitih aspekata uvjerenja o vrijednosti znanja iz matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Rovan, Daria; Trupčević, Goran; Glasnović-Gracin, Dubravka
Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave // 2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama: Program i sažeci radova / Marušić, Iris (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2014. str. 62-63 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Rovan, D., Trupčević, G. & Glasnović-Gracin, D. (2014) Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave. U: Marušić, I. (ur.)2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama: Program i sažeci radova.
@article{article, author = {Rovan, Daria and Trup\v{c}evi\'{c}, Goran and Glasnovi\'{c}-Gracin, Dubravka}, editor = {Maru\v{s}i\'{c}, I.}, year = {2014}, pages = {62-63}, keywords = {u\v{c}enje matematike, motivacija, samoefikasnost, subjektivna vrijednost}, isbn = {978-953-6218-62-2}, title = {Motivacija za u\v{c}enje matematike kod budu\'{c}ih u\v{c}itelja razredne nastave}, keyword = {u\v{c}enje matematike, motivacija, samoefikasnost, subjektivna vrijednost}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rovan, Daria and Trup\v{c}evi\'{c}, Goran and Glasnovi\'{c}-Gracin, Dubravka}, editor = {Maru\v{s}i\'{c}, I.}, year = {2014}, pages = {62-63}, keywords = {mathematics education, motivation, self-efficacy, subjective value}, isbn = {978-953-6218-62-2}, title = {Teacher education students' motivation for learning mathematics}, keyword = {mathematics education, motivation, self-efficacy, subjective value}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font