Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 732991

Izrada visokoškolskog kurikuluma – iskustvo Hrvatske


Jadrijević-Mladar Takal, Milena
Izrada visokoškolskog kurikuluma – iskustvo Hrvatske // Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System - AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju / - (ur.).
Zagreb: Agencija za znanost i Visoko obrazovanje (AZVO), 2007. str. 10-10 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 732991 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izrada visokoškolskog kurikuluma – iskustvo Hrvatske
(Preparing of Hgher Education Curricullum - Croatian Experiences)

Autori
Jadrijević-Mladar Takal, Milena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System - AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju / - Zagreb : Agencija za znanost i Visoko obrazovanje (AZVO), 2007, 10-10

Skup
Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System - AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju

Mjesto i datum
HOC Bjelolasica, Hrvatska, 03.07.2007. - 04.07.2007

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Kurikulum; Farmaceutski nastavni program; TEMPUS JEP-18028-2003
(Curriculum; pharmacy curriculum; TEMPUS JEP-18028-2003)

Sažetak
Izazovi uvjetovani brzim tehnološkim napretkom suvremene farmacije, globalizacija, širenje znanja, promjene u načinu prijenosa i primjeni stečenih znanja, imperativ usvajanja novih znanstvenih spoznaja u cilju poboljšanja zdravlja pučanstva obrazovanjem suvremenih zdravstvenih stručnjaka, dovele su su do uvođenja novih nastavnih disciplina i proširenje 4-godišnjeg studija farmacije na 4, 5 godine koji se provodio od 2002/03. Suvremene potrebe tržišta znanja i s tim povezana nužnost stalnog osuvremenjavanja studijskih sadržaja, promjene težišta farmaceutske djelatnosti od priprave lijeka k savjetodavnoj ulozi magistara farmacije, sve veći broj bezreceptnih lijekova (OTC) i naglašena potreba društva za farmaceutskim stručnim kompetencijama, krajem 2003. su rezultirale prijavom međunarodnog TEMPUS JEP-18028-2003 projekta ‘ New Pharmacy Curricula – Development and Implementation’ . Projekt je odobren 2004., a članice konzorcija su Farmaceutsko-biokemijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Farmaceutski fakultet Sveučilišta u Londonu, Fakultet za farmaciju i biomolekulske znanosti Sveučilišta u Brightonu, Farmaceutski fakultet Sveučilišta Navarra, te njihove suradne ustanove i kliničko-bolničke nastavne baze. Razvoju međusveučilišne suradnje fakulteta u međunarodnim okvirima pogodovala je samostalnost Hrvatske i otvorenost prema međunarodnoj zajednici, orijentacija i spremnost hrvatskog državnog vrha u pridruživanju Europskoj Uniji, potpisani međunarodni sporazumi, uključujući i potpisivanje Bolonjske deklaracije 2001., Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju RH (2003., 2004.), reorganizacija sustava, ustroj nacionalnih agencija (AZVO) i drugih tijela, i s tim u svezi stremljenja i promjene u akademskoj zajednici, veća mobilnost studenata i nastavnika, te uključivanje u svjetske međunarodne farmaceutske stručne i znanstvene udruge. Već poduzeti koraci i projektne aktivnosti za osuvremenjivanje studijskog programa uklopljene su, prilagođene i prema potrebi nadograđene za potrebe kreiranja i prijavu novog studijskog programa farmacije u reformi 2004./05. koja se odvijela na nacionalnoj razini s ciljem prilagodbe visokim standardima obrazovanja u Europskoj uniji, a u skladu s Bolonjskim procesom i potrebama razvoja struke. Pri kreiranju programa vodilo se računa o razvoju specifičnih farmaceutskih kompetencija i vještina koje diplomirani magistri farmacije trebaju steći tijekom studija: kritičko i racionalno promišljanje, rješavanje problema, procjenu istraživanja, stručnost i usvajanje etičkih principa struke. Na novom nastavnom programu intenzivno se radilo godinu dana, ako se izuzme vrijeme utrošeno u pripremu i prijavu Tempus projekta. Dopusnicom dobivenom u lipnju 2005. odobren je integrirani studij farmacije u tajanju od pet godina (300 ECTS). Po ovom programu nastava se od akad. god. 2006/07. provodi u prva četiri semestra, dok u ostalima, od 5. do 9. semestra, po prijašnjem studijskom programu (270 ECTS). Petogodišnjim programom uvedeni su novi obvezni i brojni izborni predmeti, primjenjene nove nastavne tehnologije i metodologije, a gdje je bilo moguće provedena i organizacija modularne nastave, te podučavanje i usvajanje znanja metodologijom rješavanja problema (Problem Based Learning, PBL). Uvedena je stručna praksa od 1. do 5. godine studija i drugi predmeti koji se izravno nadovezuju na farmaceutsku praksu. Većom ponudom izbornih predmeta, mogućnošću izbora modula u 5. godini studija omogućena je bolja profiliranost studenata i njihova izobrazba za specifična okruženja farmaceutske prakse (javno ljekarništvo, industrijsku farmaciju, kliničku farmaciju, znanstveni-istraživački rad u istraživanju i razvoju novih lijekova, i sl.). Također su razvijeni studentski mentorski sustav i mentorski sustav suradnika iz prakse za potrebe provedbe Stručne prakse i Farmaceutske skrbi. Novim ustrojem Fakulteta osnovan je Centar za primijenjenu farmaciju za provedbu aktivnosti Tempus projekta, za potrebe izvedbe nastave novih predmeta koji se nadovezuju na farmaceutsku praksu, a djeluje i kao centar za suradnju sa stručnim farmaceutskim udrugama na nacionalnoj i međunarodnoj razini, te studentskim organizacijama. TEMPUS projekt je odigrao ključnu ulogu u razvoju i implementaciji novog studijskog programa farmacije, te obzirom na razinu provedenih aktivnosti koje su premašile zacrtane planove otvorio brojne mogućnosti za daljnju suradnju članica Konzorcija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Farmacija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Farmaceutsko-biokemijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Jadrijević-Mladar Takal, Milena
Izrada visokoškolskog kurikuluma – iskustvo Hrvatske // Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System - AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju / - (ur.).
Zagreb: Agencija za znanost i Visoko obrazovanje (AZVO), 2007. str. 10-10 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Jadrijević-Mladar Takal, M. (2007) Izrada visokoškolskog kurikuluma – iskustvo Hrvatske. U: - (ur.)Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System - AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju.
@article{article, author = {Jadrijevi\'{c}-Mladar Takal, Milena}, year = {2007}, pages = {10-10}, keywords = {Kurikulum, Farmaceutski nastavni program, TEMPUS JEP-18028-2003}, title = {Izrada visoko\v{s}kolskog kurikuluma – iskustvo Hrvatske}, keyword = {Kurikulum, Farmaceutski nastavni program, TEMPUS JEP-18028-2003}, publisher = {Agencija za znanost i Visoko obrazovanje (AZVO)}, publisherplace = {HOC Bjelolasica, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jadrijevi\'{c}-Mladar Takal, Milena}, year = {2007}, pages = {10-10}, keywords = {Curriculum, pharmacy curriculum, TEMPUS JEP-18028-2003}, title = {Preparing of Hgher Education Curricullum - Croatian Experiences}, keyword = {Curriculum, pharmacy curriculum, TEMPUS JEP-18028-2003}, publisher = {Agencija za znanost i Visoko obrazovanje (AZVO)}, publisherplace = {HOC Bjelolasica, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font