Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 732990

Novi nastavni program studija farmacije – Razvoj i implementacija


Jadrijević-Mladar Takač, Milena
Novi nastavni program studija farmacije – Razvoj i implementacija // Book of Abstracts, Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System ; AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju / - (ur.).
Zagreb: AZVO, 2007. str. 11-11 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 732990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Novi nastavni program studija farmacije – Razvoj i implementacija
(New Pharmacy Curricula - Development and Implementation)

Autori
Jadrijević-Mladar Takač, Milena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Book of Abstracts, Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System ; AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju / - Zagreb : AZVO, 2007, 11-11

Skup
Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System ; AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju

Mjesto i datum
HOC Bjelolasica, Hrvatska, 03.07.2007. - 04.07.2007

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Kurikulum; Farmaceutski nastavni program; TEMPUS JEP-18028-2003
(Curriculum; pharmacy curriculum; TEMPUS JEP-18028-2003)

Sažetak
Na novom nastavnom programu farmacije na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu, Sveučilišta u Zagrebu, intenzivno se radilo godinu dana, ako se izuzme vrijeme utrošeno u pripremu i prijavu Tempus projekta. Dopusnicom dobivenom u lipnju 2005. odobren je integrirani studij farmacije u tajanju od pet godina (300 ECTS). Po ovom programu nastava se od akad. god. 2006/07. provodi u prva četiri semestra, dok u ostalima, od 5. do 9. semestra, po prijašnjem studijskom programu (270 ECTS). Petogodišnjim programom uvedeni su novi obvezni i brojni izborni predmeti, primjenjene nove nastavne tehnologije i metodologije, a gdje je bilo moguće provedena i organizacija modularne nastave, te podučavanje i usvajanje znanja metodologijom rješavanja problema (Problem Based Learning, PBL). Uvedena je stručna praksa od 1. do 5. godine studija i drugi predmeti koji se izravno nadovezuju na farmaceutsku praksu. Većom ponudom izbornih predmeta, mogućnošću izbora modula u 5. godini studija omogućena je bolja profiliranost studenata i njihova izobrazba za specifična okruženja farmaceutske prakse (javno ljekarništvo, industrijsku farmaciju, kliničku farmaciju, znanstveni-istraživački rad u istraživanju i razvoju novih lijekova, i sl.). Također su razvijeni studentski mentorski sustav i mentorski sustav suradnika iz prakse za potrebe provedbe Stručne prakse i Farmaceutske skrbi. Novim ustrojem Fakulteta osnovan je Centar za primijenjenu farmaciju za provedbu aktivnosti Tempus projekta, za potrebe izvedbe nastave novih predmeta koji se nadovezuju na farmaceutsku praksu, a djeluje i kao centar za suradnju sa stručnim farmaceutskim udrugama na nacionalnoj i međunarodnoj razini, te studentskim organizacijama. TEMPUS projekt je odigrao ključnu ulogu u razvoju i implementaciji novog studijskog programa farmacije, te obzirom na razinu provedenih aktivnosti koje su premašile zacrtane planove otvorio brojne mogućnosti za daljnju suradnju članica Konzorcija. Postignuti glavni ciljevi Projekta mogu se ukratko sažeti u: • oblikovanje diplomskog nastavnog programa studija farmacije (uvedeni neophodni nastavni farmaceutski sadržaji, primijenjen novi način podučavanja i učenja, PBL, modularna nastava, uvođenje E-učenja uspostavom Black Board sustava i dr.) • osposobljavanje nastavnika na fakultetima članica Konzorcija za nove predmete i suradnika za istraživanja u novim područjima zdravstvene skrbi u farmaciji • razvoj sustava suradnika iz prakse i njihovo uključivanje u nastavni proces stručnih predmeta • uspostavljanje logističke potpore i pomoć u izvedbi nastave iz Farmakoterapije u 9. semestralnom programu – nastava na FBF prvi put izvedena na engleskom jeziku • razvoj tješnje suradnja s međunarodnim institucijama i udrugama, te nacionalnim strukovnim udrugama (HFD, HLJK) u postizanju zajedničkih ciljeva • razvoj istraživanja u području farmakovigilancije s Agencijom za lijekove i medicinske proizvode RH • sudelovanje na skupovima s rezultatima istraživanja (PSWC 2007 Amsterdam, FIP 2007 Peking) • prijava znanstvenog projekta 'Implementacija i razvoj farmaceutske skrbi u Republici Hrvatskoj', kroz koji će se ako bude odobren, nastaviti znanstveno-istraživačka suradnja članova TEMPUS Konzorcija • uključivanjenje studenata u istraživanja u okviru projekta • sudjelovanje na studentskim međunarodnim Ljetnim školama (Obonjan 2005., Zadar 2006., 2007.) • suorganizacija Europskog studentskog kongresa o budućnosti farmacije (PharmaCon 2007, New Technologies and Trends in Pharmacy, Pharmaceutical Industry and Education’, Dubrovnik, 22.-27. 05. 2007.) Pri izradi studijskog programa uzete su u obzir EU direktive (85/432/EEC, 85/434/EEC, 85/584/EEC i 90/658/EEC) i drugi akti koji se odnose na visoko obrazovanje u farmaciji, te preporuke i smjernice međunarodnih farmaceutskih udruga: Stajalište Europske udruge farmaceutskih fakulteta (EAFP) o statusu sveučilišnog obrazovanja i usmjeravanju farmaceutskog obrazovanja prema farmaceutskoj skrbi, Preporuka o farmaceutskom obrazovanju Međunarodne farmaceutske federacije (FIP), te Farmaceutske grupacije Europske unije (PGEU). Poduzeti navedeni koraci bili su uvjetovani zahtjevima i u skladu s reformom visokog obrazovanja, s farmaceutskim javnozdravstvenim prioritetima i zadaćama, te potrebom za izgradnjom novih partnerskih odnosa. Strategijski pravci djelovanja odnosili su se na integraciju diplomskog nastavnog programa s farmaceutskom praksom, na razvoj vještina farmaceutske skrbi, razvoj obrazovanja i istraživanja koji vode k poboljšanju ishoda u sustavu zdravstva i zdravstvenoj skrbi. Jedini zahtjev Bolonje koji nije ispunjen, odnosi se na uvođenje stručne prakse u diplomski okvir programa u trajanju od najmanje šest mjeseci, što nije bilo moguće realizirati zbog kratkoće vremena za reformu, te postojećih i važećih zakonskih odredbi u sustavu zdravstva RH. Interno i eksterno vrednovanje programa tijekom njegove provedbe pridonijet će većoj kvaliteti i usklađenosti s ciljem postizanja pozitivne međunarodne evaluacije i akreditacije studijskog programa farmacije. Izlaganjem će biti obuhvaćene sljedeće cjeline: 1. Uvod, 2. Prepostavke razvoja studijskog programa - poticajni i ograničavajući čimbenici, 3. TEMPUS JEP-18028-2003 – potpora razvoju i implementaciji programa, usklađivanje nacionalnih potreba i mogućnosti s europskim, prijenos EU iskustava, razlike u pristupu, 4 .Rad na kreiranju programa - razvoj logističkih pretpostavki, usaglašavanje stavova, savladavanje prepreka, problemi i rješenja, 5. Implementacija programa – rok pripreme od dopusnice do početka nastave, prostorna ograničenja, nastavna rješenja, otpori, vrednovanje programa i održavanje razine kvalitete izvedbe, refleksije na odluke nadležnih institucija, 6. Zaključci i elementi za raspravu

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Farmacija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Farmaceutsko-biokemijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Jadrijević-Mladar Takač, Milena
Novi nastavni program studija farmacije – Razvoj i implementacija // Book of Abstracts, Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System ; AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju / - (ur.).
Zagreb: AZVO, 2007. str. 11-11 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Jadrijević-Mladar Takač, M. (2007) Novi nastavni program studija farmacije – Razvoj i implementacija. U: - (ur.)Book of Abstracts, Furtherance of the Agency for Science and Higher Education in its Quality Assurance Role and the Development of a Supporting Information System ; AZVO/CARDS 2003 - Seminar za ustanove visokog obrazovanja – ; Kurikulum u visokom obrazovanju.
@article{article, author = {Jadrijevi\'{c}-Mladar Taka\v{c}, Milena}, year = {2007}, pages = {11-11}, keywords = {Kurikulum, Farmaceutski nastavni program, TEMPUS JEP-18028-2003}, title = {Novi nastavni program studija farmacije – Razvoj i implementacija}, keyword = {Kurikulum, Farmaceutski nastavni program, TEMPUS JEP-18028-2003}, publisher = {AZVO}, publisherplace = {HOC Bjelolasica, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jadrijevi\'{c}-Mladar Taka\v{c}, Milena}, year = {2007}, pages = {11-11}, keywords = {Curriculum, pharmacy curriculum, TEMPUS JEP-18028-2003}, title = {New Pharmacy Curricula - Development and Implementation}, keyword = {Curriculum, pharmacy curriculum, TEMPUS JEP-18028-2003}, publisher = {AZVO}, publisherplace = {HOC Bjelolasica, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font