Pregled bibliografske jedinice broj: 732264
Izazovi interkulturalizma u obrazovanju učitelja
Izazovi interkulturalizma u obrazovanju učitelja // Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb : Virovotica: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014. str. 94-108
CROSBI ID: 732264 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi interkulturalizma u obrazovanju učitelja
(Challenges of interculturalism in teacher education)
Autori
Sablić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
Urednik/ci
Hrvatić, Neven
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Grad
Zagreb : Virovotica
Godina
2014
Raspon stranica
94-108
ISBN
978-953-56216-1-4
Ključne riječi
interkulturalni odgoj i obrazovanje, profesionalni razvoj, učitelji
(intercultural education, professional development, teachers)
Sažetak
Teoretičari interkulturalnog odgoja i obrazovanja naglašavaju potrebu pripreme škole i učitelja za kulturnu, etničku i jezičnu različitost temeljenu na načelu ljudskog dostojanstva i poštivanja različitosti. U radu se polazi od potrebe uvođenja interkulturalnih saržaja u temeljno obrazovanje učitelja kao i u njihovo daljnje profesionalno obrazovanje. U radu se ispituju stavovi studenata i učitelja o nekim aspektima interkulturalnog odgoja i obrazovanja, te o povezanosti nacionalnoga identiteta sa stavovima prema različitostima. U istraživanju su sudjelovali studenti Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija Učiteljskog fakulteta u Osijeku (N=200) i učitelji razredne nastave s područja Osječko-baranjske županije (N=190). Rezultati istraživanja pokazuju da postoje razlike u prihvaćanju različitosti i izraženosti nacionalnog identiteta između studenata i učitelja u praksi. Učitelji pokazuju izraženiji nacionalni identitet od studenata, dok studenti pokazuju viši stupanj prihvaćanja različitosti. Naglašava se potreba osposobljavanja učitelja za provedbu interkulturalnog odgoja i obrazovanja, budući da je većina ispitanika iz uzorka procijenila da se tijekom studija i stručnog usavršavanja nisu dovoljno obrazovali u tom području. Rezultati ovakvih istraživanja osigurat će preduvjete za osposobljavanje učitelja za provedbu interkulturalnog odgoja i obrazovanja, a time i stvoriti preduvjete za razvoj multikulturalnog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Marija Sablić
(autor)