Pregled bibliografske jedinice broj: 731738
Kakvoća komunikacije na Zavodu za dječju kirurgiju KBC Zagreb
Kakvoća komunikacije na Zavodu za dječju kirurgiju KBC Zagreb // Pediatria Croatica, 58 (2014), 3; 203-207 doi:10.13112/PC.2014.36 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 731738 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kakvoća komunikacije na Zavodu za dječju kirurgiju KBC Zagreb
(Communication quality in Division of pediatric surgery KBC Zagreb)
Autori
Stilinović, Marina ; Sabolić Pipinić, Ivana ; Antabak, Anko ; Ćavar, Stanko ; Bogović, Marko ; Sršen Medančić, Suzana ; Tandara, Ruža ; Luetić, Tomislav ;
Izvornik
Pediatria Croatica (1330-1403) 58
(2014), 3;
203-207
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
hospitalizacija; roditelji; zadovoljstvo bolesnika; medicinsko osoblje
(Hospitalisation; parents; patient satisfaction; medical personnel)
Sažetak
Istraživanje je provedeno kako bi se ispitalo zadovoljstvo i utvrdilo iskustvo roditelja hospitalizirane djece s različitim aspektima komunikacije s medicinskim osobljem za vrijeme bolničkog liječenja. U istraživanju je sudjelovalo osamdeset pet roditelja djece hospitalizirane na Zavodu za dječju kirurgiju i urologiju Klinike za kirurgiju KBC Zagreb. Za potrebe istraživanja primijenjen je prilagođeni „Upitnik o iskustvima roditelja djece s teškoćama u razvoju u komunikaciji s medicinskim osobljem“. Upitnik su ispunjavali roditelji na dan djetetova otpusta iz bolnice. Roditelji medicinsko osoblje najčešće ocjenjuju kao profesionalno, ljubazno i empatično. Informacije koje su dobili u razgovoru bile su im razumljive, a to su provjerili liječnici. Najviše informacija dobili su o djetetovom trenutnom stanju i o tijeku i postupcima liječenja. Svi roditelji smatraju važnim da na Zavodu postoji stručna osoba koja pruža psihosocijalnu potporu. Najveći broj ispitanih roditelja izjavio je da su im od medicnskog osoblja najveću potporu pružili liječnik i medicinske sestre. Na pitanje o zadovoljstvu s komunikacijom s medicinskim osobljem općenito, većina ispitanika izjasnila se kao vrlo zadovoljni (75% ih je vrlo zadovoljno s komunikacijom s liječnikom, 82% ih je vrlo zadovoljno s komunikacijom s medicinskim sestrama). Odnos medicinskog osoblja i obitelji važan je u procesu liječenja djece i adolescenata. Primjerena komunikacija medicinskog osoblja i roditelja umanjuje stres roditelja zbog bolesti i liječenja i unapređuje tijek i rezultate liječenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
Klinički bolnički centar Zagreb
Profili:
Stanko Ćavar
(autor)
Tomislav Luetić
(autor)
Suzana Sršen Medančić
(autor)
Ivana Sabolić Pipinić
(autor)
Anko Antabak
(autor)
Marina Stilinović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus