Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 731696

Aksiološki aspekti odgoja u budućnosti


Tomić, Draženko
Aksiološki aspekti odgoja u budućnosti // A magyar Tudomany napjan elhangzott idegennyelvu eloadasok: 2014 / Volume of collected foreign language essays based on the papers presented on the Day of Hungarian science in 2014 / Toth, Sandor Attila (ur.).
Baja: Eötvös József College Press, 2014. str. 73-78 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 731696 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Aksiološki aspekti odgoja u budućnosti
(Axiological aspects of education in the future)

Autori
Tomić, Draženko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
A magyar Tudomany napjan elhangzott idegennyelvu eloadasok: 2014 / Volume of collected foreign language essays based on the papers presented on the Day of Hungarian science in 2014 / Toth, Sandor Attila - Baja : Eötvös József College Press, 2014, 73-78

ISBN
9786155429187

Skup
A magyar tudomány napja, Dan mađarske znanosti

Mjesto i datum
Baja, Mađarska, 19.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
aksiologija ; odgoj ; vrednote
(axiology ; education ; values)

Sažetak
U prvom dijelu članka pojašnjeni su pojmovi vrijednost, vrednota, aksiologija i odgoj. Vrednota je definirana kao (pozitivna) filozofska, moralna, estetska, životna ili druga kvaliteta nečeg, odnosno temeljni stav i uvjerenje kojim se vodi pojedinac ili neka ljudska zajednica, prosudbeni kriterij. Ukazano je na mnogostrukost i varijabilnost vrednota te nekoliko podjela. Odgoj je definiran u najširem smislu kao proces vrijednosnog izgrađivanja i razlikuje se od obrazovanja kao procesa usvajanja znanja, umijeća i navika s težištem na osposobljavanju za radne i šire životne zadaće. U drugom dijelu članka raspravlja se o mogućnosti vrijednosno neutralne škole. Pokazan je smisao vrijednosnog odgoja koji se sastoji u tom da u odgojeniku razvije sposobnost (samo)kritičkog mišljenja i vrijednosnog argumentiranja. Tvrdi se kako nema odgoja bez obrazovanja, i obrnuto, svako obrazovanje je i odgojno. Eventualne proturječnosti mogu se riješiti uspostavljanjem interdisciplinarnog dijaloga. U nastavku je istaknuto da se škola i školski sustav se ne mogu promatrati izolirano od društva u cjelini. Postavljeno je i pitanje, je li danas više uopće moguće prevladati tako očite nedostatke ljudskog temeljnog vrijednosnog obrasca u politici, ekonomiji, estradi, umjetnosti… U trećem dijelu članka, uspostavlja se teza kako je odgojni čin u svojoj biti čin vrednovanja. Pita se i to što je temeljni vrijednosni obrazac po kojem odgojitelj provodi vrednovanje. U pozadini institucionaliziranog vrijednosnog obrazaca pretpostavlja se društveni konsenzus oko temeljnih vrednota. Tako npr., hrvatski Nacionalni okvirni kurikulum… poseban naglasak stavlja na: znanje, solidarnost, identitet i odgovornost. U završenom dijelu članka navedeno je nekoliko gorućih odgojno obrazovnih pitanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija

Napomena
Axiology is the philosophical discipline that deals with the values. The educational process necessarily entails the evaluation. Asks what it is necessary to transfer the values in the future.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Draženko Tomić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Tomić, Draženko
Aksiološki aspekti odgoja u budućnosti // A magyar Tudomany napjan elhangzott idegennyelvu eloadasok: 2014 / Volume of collected foreign language essays based on the papers presented on the Day of Hungarian science in 2014 / Toth, Sandor Attila (ur.).
Baja: Eötvös József College Press, 2014. str. 73-78 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Tomić, D. (2014) Aksiološki aspekti odgoja u budućnosti. U: Toth, S. (ur.)A magyar Tudomany napjan elhangzott idegennyelvu eloadasok: 2014 / Volume of collected foreign language essays based on the papers presented on the Day of Hungarian science in 2014.
@article{article, author = {Tomi\'{c}, Dra\v{z}enko}, editor = {Toth, S.}, year = {2014}, pages = {73-78}, keywords = {aksiologija, odgoj, vrednote}, isbn = {9786155429187}, title = {Aksiolo\v{s}ki aspekti odgoja u budu\'{c}nosti}, keyword = {aksiologija, odgoj, vrednote}, publisher = {E\"{o}tv\"{o}s J\'{o}zsef College Press}, publisherplace = {Baja, Ma\djarska} }
@article{article, author = {Tomi\'{c}, Dra\v{z}enko}, editor = {Toth, S.}, year = {2014}, pages = {73-78}, keywords = {axiology, education, values}, isbn = {9786155429187}, title = {Axiological aspects of education in the future}, keyword = {axiology, education, values}, publisher = {E\"{o}tv\"{o}s J\'{o}zsef College Press}, publisherplace = {Baja, Ma\djarska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font