Pregled bibliografske jedinice broj: 730020
Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi
Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 2; 285-294 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 730020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi
(21st century adolescence: social conditioning, basic characteristics and pedagogical challenges)
Autori
Car, Sandra
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 10
(2013), 2;
285-294
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djetinjstvo; adolescencija; obitelj; vršnjačke skupine; Internet
(childhood; adolescence; family; peer groups; Internet)
Sažetak
Trenutne ekonomske, socijalne i političke prilike u kojima odrastaju djeca i mladi, ostavljaju trajne posljedice na njima. Drugim riječima, iskustva proživljena tijekom djetinjstva i adolescencije kreiraju i definiraju karakteristike pripadnika mladih generacija. Ove socijalne oznake stvaraju paradigme kroz koje generacije djece i mladih gledaju svijet i kroz koje donose odluke. Suvremeni adolescenti odrastali su u doba Interneta, kabelske televizije, globalizacije, porasta konzumerizma, terorističkih napada i brige o održivom razvoju. Takva zajednička iskustva ujedinjuju ovu generaciju te ju oblikuju kao specifikum s određenim karakteristikama i stilovima života koji predstavljaju pedagoški izazov roditeljima i nastavnicima. Da bi znali kako doprijeti do mladih u svakodnevnoj interakciji, na koje ih načine motivirati, kako ih 'pokrenuti' u pravom smjeru, odrasli najprije moraju znati što ih zanima, o čemu razmišljaju, što ih tišti, zašto svijet doživljavaju iz neke druge perspektive, što smatraju važnim i vrijednim truda i rada, što im daje polet, što ih uzbuđuje i čini sretnima. Sve je ovo važno ne samo kako bi se adolescentu omogućio život sa što manje stresa već i kako bi odgoj usmjeren k pozitivnim vrijednostima bio učinovitiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Sandra Car
(autor)