Pregled bibliografske jedinice broj: 729056
Utvrđivanje specifične strukture kulture predškolske ustanove metodom osnovanom na samoprocjenama odgojiteljica
Utvrđivanje specifične strukture kulture predškolske ustanove metodom osnovanom na samoprocjenama odgojiteljica // Didaktički putokazi, 69 (2014), 6-8 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 729056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utvrđivanje specifične strukture kulture predškolske ustanove metodom osnovanom na samoprocjenama odgojiteljica
(Determining the specific structure of kindergarten's culture using the method founded on self-assessments of preschool teachers)
Autori
Sindik, Zvjezdana ; Sindik, Joško
Izvornik
Didaktički putokazi (1512-5904) 69
(2014);
6-8
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
dječji vrtić; komunikacija; organizacijska kultura
(kindergarten; communication; organizational culture)
Sažetak
Osnova za najuspješnije mijenjanje kulture ustanove provodi se izravnim istraživanjem odgojno-obrazovne prakse, zajedničkim djelovanjem svih sudionika povezanih s životom i radom ustanove. Stavovi i uvjerenja osoba koje rade i sudjeluju u odgoju i obrazovanju djeteta u dječjem vrtiću, pa je važno te stavove istražiti. Prvi cilj ovog istraživanja bio je utvrditi metrijske karakteristike (pouzdanost i konstruktnu valjanost) Skala procjene organizacijske kulture, da bi se potom utvrdile razlike u izraženosti pojedinih aspekata organizacijske kulture ustanove. Ispitano je 80 zaposlenika Dječjeg vrtića Maslačak u Zaprešiću, odgojiteljica, administrativnog osoblja, članova stručne službe vrtića i ravnateljica. Rezultati su pokazali da smo uspješno konstruirali upitnik Skale procjene organizacijske kulture (dječjeg vrtića), koji sadrži četiri visoko pouzdane glavne komponente, koje zajedno tumače oko 53 % ukupne varijance: Svijest o važnosti suradnje ; Suradnja i komunikacija sa suradnicima ; Usmjerenost na samostalni rad ; Suradnja sa stručnim timom. Pokazalo se da postoje statistički značajne razlike u percipiranoj izraženosti pojedinih aspekata kulture ustanove na temelju dimenzija Skale procjene organizacijske kulture za ispitane zaposlenice Dječjeg vrtića Maslačak u Zaprešiću. Najviše središnje vrijednosti postignute su za dimenziju Suradnja i komunikacija sa suradnicima, dok su najniže središnje vrijednosti postignute su za dimenziju Samostalni rad, kod koje se sudionice najviše i razlikuju. Rezultati daju smjernice za poboljšanje organizacijske kulture u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija