Pregled bibliografske jedinice broj: 728971
Nove razine interaktivnosti dječjih slikovnica
Nove razine interaktivnosti dječjih slikovnica // Znanstvena konferencija s međunarodnim sudjelovanjem: Dijete-Baština-Odgoj i obrazovanje / Ivon, Hicela (ur.).
Hvar: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2014. str. 16-17 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 728971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nove razine interaktivnosti dječjih slikovnica
(New Levels of Interactivity in Children’s Picture Books)
Autori
Batarelo Kokić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Znanstvena konferencija s međunarodnim sudjelovanjem: Dijete-Baština-Odgoj i obrazovanje
/ Ivon, Hicela - Hvar : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2014, 16-17
Skup
Znanstvena konferencija s međunarodnim sudjelovanjem: Dijete-Baština-Odgoj i obrazovanje
Mjesto i datum
Hvar, Hrvatska, 09.10.2014. - 12.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interaktivne slikovnice; uloga interakcija u učenju; predškolska dob
(interactive picture book; role of interactions in learning; preschool age)
Sažetak
U radu je dan prikaz dječjih slikovnica s obzirom na različite vrste i razine interaktivnosti, a s osvrtom na ulogu interaktivnih elemenata u učenju. Prema analiziranoj literaturi o korištenju interaktivnih elemenata u dječjim slikovnicama, ove su klasificirane u četiri razine zastupljenosti interaktivnih elemenata: (1) tiskana slikovnica s ilustracijama, s tekstom ili bez njega ; (2) tiskana slikovnica s ilustracijama, s tekstom ili bez njega, te s vizualnim, zvučnim i glazbenim efektima ; (3) proširena tiskana slikovnica kod koje se tradicionalni tiskani medij proširuje sa zvukovima i mogućnošću interakcije s digitalnim sadržajima ; te (4) digitalna slikovnica koja je dostupna na različitim medijima i može uključivati interaktivne vizualizacije, prilagodljivi tekst, simulacije, animacije, 3D grafike i zvuk. Provedena je procjena osam slikovnica za djecu u dobi od 3-6 godina, po dvije slikovnice za svaku od četiri razine zastupljenosti interaktivnih elemenata. Načelo procjene je metodologija utjecaja interaktivnih elemenata na odgojno-obrazovnu ulogu slikovnica, a prema recentnom istraživanju Ruetschlin Schugarove, Smithove i Schugara. Rezultati ukazuju na načine na koje interaktivni elementi mogu biti podrška razvoju rječnika, te na razlike u učestalosti i smještaju interaktivnih elemenata unutar slikovnica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija