Pregled bibliografske jedinice broj: 728617
Odabir kazne za nečestita akademska ponašanja i životne vrijednosti studentica
Odabir kazne za nečestita akademska ponašanja i životne vrijednosti studentica // Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi psihologije / Pavlin-Bernardić, Nina, Jokić, Boris ; Lopižić, Josip, Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Rovinj: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 245-245 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 728617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odabir kazne za nečestita akademska ponašanja i životne vrijednosti studentica
(Punishment preferences for dishonest academic behaviors and life values of students)
Autori
Bartolac, Andreja ; Petrak, Olivera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kako obrazovanju dodati boju? Uloga i izazovi psihologije
/ Pavlin-Bernardić, Nina, Jokić, Boris ; Lopižić, Josip, Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Rovinj : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 245-245
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
akademska nečestitost; poštenje; kazna; studentice; vrijednosti
(academic dishonesty; honesty; punishment; students; values)
Sažetak
U posljednje vrijeme sve je veći interes istraživača za istraživanja akademskog ponašanja studenata, osobito istraživanje akademske čestitosti. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti odnos između preferencije studentica u odabiru kazne za nečestita akademska ponašanja, te njihovih životnih vrijednosti, crta ličnosti, dobi i prosjeka ocjena. Također, studentice smo pitale čija je odgovornost za sprječavanje nepoštenog akademskog ponašanja pri izvršavanju studentskih obveza (njihova vlastita, nastavnikova ili institucije). U tu svrhu ispitano je 358 studentica na zdravstvenim veleučilišnim studijima u Zagrebu, prosječne dobi 23 godine (19-52). Studentice su odabirale kaznu koju smatraju primjerenom određenom nečestitom akademskom ponašanju. Kazne su se kretale od „bez ikakvih posljedica“ do „isključenje sa studija“. Najčešće preferirana kazna za prepisivanje ili došaptavanje na ispitu je usmena opomena, ali za pojedina ponašanja studentice iskazuju vrlo stroge kazne, npr. za krivotvorenje potpisa u indeksu, ili izlazak na ispit umjesto drugog studenta gotovo polovica ispitanih studentica preferira opomenu pred isključenje sa studija, dok trećina studentica smatra isključenje sa studija primjerenom kaznom. Mlađi studenti preferiraju strože kazne za prepisivanje i došaptavanje na ispitu, te fotografiranje testa, pri čemu su korelacije uglavnom umjerene, dok s kaznom za prepisivanje na ispitu korelira pozitivno i prosjek ocjena. Otvorenost kao dimenzija ličnosti na HEXACO-u umjereno korelira s oštrinom kazne za prepisivanje na ispitu i prepisivanje zadaće od drugih. Redovne studentice, u odnosu na izvanredne, statistički značajno preferiraju strože kazne za „blaža“ nečestita ponašanja. Životne vrijednosti ispitane su Skalom vrijednosnih orijentacija gdje su konfirmatornom faktorskom analizom izlučena tri faktora koji objašnjavaju 44% varijance: samoostvarujuća orijentacija (6 čestica), hedonistička orijentacija (7 čestica), te altruizam i poštenje (5 čestica). Vrijednosne orijentacije nisu se pokazale povezanima s preferencijom kazne za nečestita akademska ponašanja. Kao što je već dobiveno u prijašnjem istraživanju, studentice u najvećoj mjeri percipiraju nastavnike kao odgovorne za suzbijanje varanja, potom akademsku instituciju, dok većinom ne vide sebe kao odgovorne u suzbijanju varanja. Korelacija odgovornosti s preferencijom kazne utvrđena je samo između odgovornosti institucije i kazne za prepisivanje na ispitu koja je umjerena pozitivna.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb