Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 728036

Uloga miskoncepcija utvrđenih na osnovi konceptualnog testa u ostvarenju konceptualnog razmišljanja kod učenika srednje škole


Ivković, Martina
Uloga miskoncepcija utvrđenih na osnovi konceptualnog testa u ostvarenju konceptualnog razmišljanja kod učenika srednje škole, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, Osijek


CROSBI ID: 728036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga miskoncepcija utvrđenih na osnovi konceptualnog testa u ostvarenju konceptualnog razmišljanja kod učenika srednje škole
(The role of misconceptions identified on the basis of concept test in the realization of conceptual thinking in secondary school students)

Autori
Ivković, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za biologiju

Mjesto
Osijek

Datum
23.09

Godina
2013

Stranica
82

Mentor
Merdić, Enrih

Neposredni voditelj
Labak, Irena

Ključne riječi
koncepcije; miskoncepcije; znanje; inicijalno testiranje
(conceptions; misconceptions; knowledge; initial testing; cognitive levels)

Sažetak
Učenje je aktivan proces koji učenike dovodi do izgradnje novih koncepcija i ideja na temelju njihovog trenutnog znanja. Ideje koje nastaju kao rezultat potrebe da učenik nešto samom sebi protumači, a nisu u skladu sa znanstvenim koncepcijama nazivaju se miskoncepcije. Istraživanje tipičnih učeničkih miskoncepcija na nastavnu cjelinu Životni ciklusi provedeno je u svibnju i lipnju 2012. godine među učenicima prvih razreda III. gimnazije u Osijeku. U inicijalnom testiranju sudjelovalo je 145 učenika, a u završnom, nakon odrađene cjeline sudjelovalo je 139 učenika. Metrijska analiza provjere znanja rađena je računanjem Cronbachovog alfa–koeficijenta, diskriminativnosti, indeksa lakoće i prirodoslovne pismenosti. Analizom inicijalne i završne provjere znanja utvrđen je velik broj miskoncepcija nastalih zbog nerazumijevanja pojmova i usvajanja činjenica bez razumijevanja. Najznačajnije miskoncepcije su „mejoza je dioba spolnih stanica“ i „DNA je manja od kromosoma, a nakon kromosoma po veličini slijedi gen“. Usporedbom rezultata obje provjere utvrđeno je kako je kod većine učenika došlo do ispravka većine postojećih miskoncepcija, ali ne i onih najznačajnijih.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Irena Labak (mentor)

Avatar Url Enrih Merdić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivković, Martina
Uloga miskoncepcija utvrđenih na osnovi konceptualnog testa u ostvarenju konceptualnog razmišljanja kod učenika srednje škole, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, Osijek
Ivković, M. (2013) 'Uloga miskoncepcija utvrđenih na osnovi konceptualnog testa u ostvarenju konceptualnog razmišljanja kod učenika srednje škole', diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ivkovi\'{c}, Martina}, year = {2013}, pages = {82}, keywords = {koncepcije, miskoncepcije, znanje, inicijalno testiranje}, title = {Uloga miskoncepcija utvr\djenih na osnovi konceptualnog testa u ostvarenju konceptualnog razmi\v{s}ljanja kod u\v{c}enika srednje \v{s}kole}, keyword = {koncepcije, miskoncepcije, znanje, inicijalno testiranje}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ivkovi\'{c}, Martina}, year = {2013}, pages = {82}, keywords = {conceptions, misconceptions, knowledge, initial testing, cognitive levels}, title = {The role of misconceptions identified on the basis of concept test in the realization of conceptual thinking in secondary school students}, keyword = {conceptions, misconceptions, knowledge, initial testing, cognitive levels}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font