Pregled bibliografske jedinice broj: 728036
Uloga miskoncepcija utvrđenih na osnovi konceptualnog testa u ostvarenju konceptualnog razmišljanja kod učenika srednje škole
Uloga miskoncepcija utvrđenih na osnovi konceptualnog testa u ostvarenju konceptualnog razmišljanja kod učenika srednje škole, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, Osijek
CROSBI ID: 728036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga miskoncepcija utvrđenih na osnovi konceptualnog testa u ostvarenju konceptualnog razmišljanja kod učenika srednje škole
(The role of misconceptions identified on the basis of concept test in the realization of conceptual thinking in secondary school students)
Autori
Ivković, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
Osijek
Datum
23.09
Godina
2013
Stranica
82
Mentor
Merdić, Enrih
Neposredni voditelj
Labak, Irena
Ključne riječi
koncepcije; miskoncepcije; znanje; inicijalno testiranje
(conceptions; misconceptions; knowledge; initial testing; cognitive levels)
Sažetak
Učenje je aktivan proces koji učenike dovodi do izgradnje novih koncepcija i ideja na temelju njihovog trenutnog znanja. Ideje koje nastaju kao rezultat potrebe da učenik nešto samom sebi protumači, a nisu u skladu sa znanstvenim koncepcijama nazivaju se miskoncepcije. Istraživanje tipičnih učeničkih miskoncepcija na nastavnu cjelinu Životni ciklusi provedeno je u svibnju i lipnju 2012. godine među učenicima prvih razreda III. gimnazije u Osijeku. U inicijalnom testiranju sudjelovalo je 145 učenika, a u završnom, nakon odrađene cjeline sudjelovalo je 139 učenika. Metrijska analiza provjere znanja rađena je računanjem Cronbachovog alfa–koeficijenta, diskriminativnosti, indeksa lakoće i prirodoslovne pismenosti. Analizom inicijalne i završne provjere znanja utvrđen je velik broj miskoncepcija nastalih zbog nerazumijevanja pojmova i usvajanja činjenica bez razumijevanja. Najznačajnije miskoncepcije su „mejoza je dioba spolnih stanica“ i „DNA je manja od kromosoma, a nakon kromosoma po veličini slijedi gen“. Usporedbom rezultata obje provjere utvrđeno je kako je kod većine učenika došlo do ispravka većine postojećih miskoncepcija, ali ne i onih najznačajnijih.
Izvorni jezik
Hrvatski