Pregled bibliografske jedinice broj: 727860
Metode i mogućnosti dijagnostike trenažnog opterećenja u grupnim oblicima vježbanja aerobike
Metode i mogućnosti dijagnostike trenažnog opterećenja u grupnim oblicima vježbanja aerobike, 2014., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Split
CROSBI ID: 727860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metode i mogućnosti dijagnostike trenažnog opterećenja u grupnim oblicima vježbanja aerobike
(Diagnostic methods and capability of training load in group forms of aerobics)
Autori
Buzov, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Split
Datum
03.11
Godina
2014
Stranica
29
Mentor
Čular, Dražen
Neposredni voditelj
Bešlija, Tea
Ključne riječi
aerobik; dijagnostika
(aerobic; diagnostics load)
Sažetak
Društvo usmjereno ka budućnosti svjesno je vrijednosti sporta. Ono osigurava uvjete za bavljenje sportskim aktivnostima svim svojim članovima u onoj mjeri u kojoj su ti članovi usmjereni, motivirani i talentirani za određenu sportsku aktivnost. U našem se društvu, zbog individualnih razlika u odnosu na biološke, fiziološke i edukacijske potrebe te zbog različitih razina talentiranosti, stvaraju različiti oblici provedbe sportske aktivnosti i određuju se njezini različiti oblici. Uz profesionalni, amaterski i školski sport, postoji i rekreacijski. To je onaj vid sporta u kojem društvo osigurava odgovarajuće objekte, koji su pristupačni svakom potencionalnom korisniku rekreacijskih sadržaja, i kadrove koji su dovoljno educirani da mogu postaviti i provoditi kvalitetan program.Programi aerobika zauzimaju značajno mjesto u području rekreativna vježbanja, a dijele se na: step aerobik i hi lo aerobik. Razlika između ta dva programa je što se u step programu upotrebljava step klupica na kojoj i oko koje se izvode pokreti vrlo često svojstveni samo tom programu, dok se u hi lo-u koraci izvode bez upotrebe rekvizita na podlozi na kojoj se vježba. Kvalitetna i svakom pojedincu prilagođena dijagnostika pruža nam uvid u trenutno stanje organizma, kao i podlogu za izradu što učinkovitijeg plana i programa rada odnosno treninga. Uključivanjem dijagnostike u proces rada rekreativne grupe vježbanja aerobike možemo lakše predvidjeti dinamiku rada i puno efikasnije realizirati zadane ciljeve. Planiranje i programiranje različitih sadržaja sportsko-rekreacijskih aktivnosti ovisi o nizu složenih organizacijskih, provedbenih i kontrolnih aktivnosti stručnjaka. Planiranjem i programiranjem žele se doseći unaprijed postavljeni ciljevi koji se na koncu mogu vrednovati brojnim pokazateljima. Cilj vježbačica aerobik programa najčešće je promjena psihofizičkog statusa bilo da se radi o antropometrijskim obilježjima (tjelesna masa, obujam, sastav tijela), motoričkim ili funkcionalnim sposobnostima. Aerobika djeluje na povećanje samouvjerenosti i smanjenje nezadovoljstva vlastitim tijelom, a glazba kao obvezan, sastavni dio aerobičkih programa pozitivno djeluje na motivaciju i pomaže u smanjenju izraženog umora.Aerobik program se uvijek provodi pod vodstvom instruktora pred kojeg se postavljaju kompleksni zahtjevi u pogledu znanja, stručnosti i organizacije cijela sata. Svaka se osoba koja uđe u proces programiranog vježbanja razlikuje svojom osobnošću, inicijalnim statusom, uvjetima u kojima živi i radi te ciljevima koje želi postići. Instruktor je osoba koja profesionalnošću ulazi i do određene granice u interakciju s vježbačicama modelirajući kineziološki program koji će dovesti do pozitivnih transformacija, ali i brojnih drugih beneficija. Voditelj je taj koji svojim pristupom gradi međusobno povjerenje, animira, motivira, po potrebi mijenja i prati cjelokupni transformacijski proces. Svojim stručnim i pravilnim stavom, on pridonosi da aerobik predstavlja jedan od načina koji kod vježbačica budi svjesnost o tome kako vježbanje treba biti važan dio našeg života!
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija