Pregled bibliografske jedinice broj: 727715
Teme o spolno prenosivim infekcijama i reproduktivnom zdravlju u kurikulumu zdravstvenog odgoja
Teme o spolno prenosivim infekcijama i reproduktivnom zdravlju u kurikulumu zdravstvenog odgoja // Knjiga sažetaka 5.hrvatski kongres o spolno prenosivim bolestima i urogenitalnim infekcijama s međunarodnim sudjelovanjem / Hrvatsko društvo za urogenitalne i spolno prenosive infekcije HLZ-a (ur.).
Zagreb, 2013. str. 1-1 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 727715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teme o spolno prenosivim infekcijama i reproduktivnom zdravlju u kurikulumu zdravstvenog odgoja
(Topics on Sexually Transmitted Infections and Reproductive Health in the Curriculum of Health Education)
Autori
Jureša, Vesna ; Musil, Vera ; Majer, Marjeta ; Pejnović Franelić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 5.hrvatski kongres o spolno prenosivim bolestima i urogenitalnim infekcijama s međunarodnim sudjelovanjem
/ Hrvatsko društvo za urogenitalne i spolno prenosive infekcije HLZ-a - Zagreb, 2013, 1-1
Skup
5.hrvatski kongres o spolno prenosivim bolestima i urogenitalnim infekcijama s međunarodnim sudjelovanjem, Simpozij Slavka Schoenwalda
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 27.04.2013. - 28.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
reproduktivno zdravlje; kurikulum; zdravstveni odgoj
(reproductive health; curriculum; health education)
Sažetak
Zaštita reproduktivnog zdravlja je jedno od važnih područja javnozdravstvenog djelovanja zdravstvenog i obrazovnog sustava. Stoga se i očekuje njihovo zajedničko djelovanje i suradnja u provedbi zdravstveno odgojnih programa. Novi kurikulum zdravstvenog odgoja u osnovnim i srednjim školama, koji je započeo probno od školske godine 2012./2013., upravo je to i prepoznao. Uz postojeće zdravstveno odgojne teme u dosadašnjem nastavnom planu i programu u svaki razred osnovne i srednje škole uvršteno je deset do dvanaest sati nastave s novim metodskim jedinicama. Nove metodske jedinice su predviđene kao dopuna i/ili proširenje postojećih sadržaja. Važnost ovih novih sadržaja je i zato što pojedine srednje škole (npr. strukovne škole) uopće nemaju u nastavnom planu i programe biologiju, i posljedično tome, učenici su bilo kakove zdravstveno odgojene sadržaje posljednji put slušali u osnovnoj školi. U ovom radu će biti prikazano koje teme o spolno prenosivim infekcijama i reproduktivnom zdravlju su do sada bile prisutne u kurikulumu i što je novo dodano i koliko u provedi programa sudjeluje zdravstvo odnosno službe za školsku i sveučilišnu medicinu pri zavodima za javno-zdravstvo. Iz praktičnih razloga program zdravstvenog odgoja je podijeljen u četiri dijela: Živjeti zdravo, Prevencija ovisnosti, Prevencija nasilničkog ponašanja i Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje. U provedbenom smislu ova podjela je umjetna i zapravo treba sve metodske jedinice promatrati dijelom cjelovitog programa. Osobita pozornost u kurikulumu je dana ishodima učenja kakao u postojećem programu tako i u novim metodskim jedinicama. U kurikulumu je jasno iskazano koji su sadržaji/teme do sada bili prisutni u nastavnom planu i programu, a mogu se smatrati dijelom zdravstvenog odgoja, a što je zapravo novo dodano.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb