Pregled bibliografske jedinice broj: 727081
MODEL INTERVENCIJE ZA SMANJENJE PREKOMJERNE TJELESNE TEŽINE U UČENIKA 3. I 4. RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE
MODEL INTERVENCIJE ZA SMANJENJE PREKOMJERNE TJELESNE TEŽINE U UČENIKA 3. I 4. RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE // IV. hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem Knjiga sažetaka 26.-28. listopada 2012., Split / Društvo za školsku i sveučilišnu medicinu (ur.).
Split, 2012. str. 160-160 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 727081 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MODEL INTERVENCIJE ZA SMANJENJE PREKOMJERNE TJELESNE TEŽINE U UČENIKA 3. I 4. RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE
(INTERVENTION MODEL OF BODY WEIGHT REDUCTION IN 3RD AND 4TH GRADE PUPILS IN ELEMENTARY SCHOOL)
Autori
Majer, Marjeta ; Jureša, Vesna ; Musil, Vera ; Lončar, Marija ; Štefančić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
IV. hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem Knjiga sažetaka 26.-28. listopada 2012., Split
/ Društvo za školsku i sveučilišnu medicinu - Split, 2012, 160-160
Skup
IV. hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 26.10.2012. - 28.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
školska djeca; prehrana; edukacija; intervencija
(children; eating behaviour; education; intervention)
Sažetak
Uvod: Studenti medicine su, u suradnji sa Službom školske i sveučilišne medicine, proveli edukaciju školske djece o pravilnoj prehrani (radionica „Skrivene kalorije“- model intervencije).Tijekom radionice proveden je upitnik o prehrani prethodnog dana. Cilj: Ciljevi intervencije bili su razvoj pravilnih prehrambenih navika u školske djece te osvijestiti činjenicu da se namirnicama poput slatkiša, grickalica i gaziranih pića ostvaruje velik energetski unos, ali da te namirnice najčešće nemaju druge važne sastojke za rast i razvoj. Osnovni cilj istraživanja je bio steći uvid u prehrambene navike školske djece. Metode i ispitanici: Radionica je provedena školske godine 2010/2011. u 60 osnovnih škola grada Zagreba i Zagrebačke županije, obuhvaćeno je 3325 djece, učenika 3. i 4. razreda (51% dječaka). Djeca su ispunila upitnik o prehrani prethodnog dana, što su i koliko pojeli. Nakon toga su sami kreirali dnevni jelovnik od 2200 kilokalorija (kcal) : 1320 kcal ugljikohidrata, 550 kcal masnoća i 330 kcal proteina, uporabom različitih vrsta namirnica. Rezultati: Od 3325 djece, najveći broj, 44, 9% (N=1492) naveo je konzumaciju zaslađenih napitaka. Čaj i sokovi imaju 4120 navoda. Zatim slijedi konzumacija mesa, 44, 2% djece (N=1470) i mlijeka 43, 2% (N=1435). Meso ima 2036, a mlijeko 3041 navod. Slijede slatkiši, 41, 1% djece (N=1365), povrće 39, 8% (N=1325 ), kruh i pecivo 37, 8% (N=1257), fast food 36, 6% (N=1218) te voće, koje je konzumiralo 35, 7% djece (N=1188). Slatkiši imaju 3558 navoda, povrće 1997, kruh i pecivo 2830, fast food 2308, dok voće ima 2650 navoda. Zaključak: Rezultati pokazuju da gotovo svako drugo dijete konzumira sokove i slatkiše, a svako treće fast food. Učestalost konzumiranja kreće se od dva do tri puta dnevno što upućuje na potrebu daljnje edukacije školske djece o pravilnoj prehrani kao preduvjetu za normalan rast i razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb