Pregled bibliografske jedinice broj: 727069
BULLYING-VRŠNJAČKO NASILJE U OSNOVNOJ ŠKOLI
BULLYING-VRŠNJAČKO NASILJE U OSNOVNOJ ŠKOLI // IV. hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem Knjiga sažetaka 26.-28. listopada 2012 / Društvo za školsku i sveučilišnu medicinu (ur.).
Split, 2012. str. 125-125 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 727069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
BULLYING-VRŠNJAČKO NASILJE U OSNOVNOJ ŠKOLI
(BULLING AMONG CHILDREN IN ELEMENTARY SCHOOL)
Autori
Jureša, Vesna ; Majer, Marjeta ; Musil, Vera ; Keranović, Adis
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
IV. hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem Knjiga sažetaka 26.-28. listopada 2012
/ Društvo za školsku i sveučilišnu medicinu - Split, 2012, 125-125
Skup
IV. hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 26.10.2012. - 28.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
školska djeca; vršnjačko zlostavljanje; edukacija
(children; bullying; education)
Sažetak
Uvod: Edukacija školske djece o bullyingu te prevencija istog važna je zadaća Službe za školsku i sveučilišnu medicinu. Studenti šeste godine medicine su na terenskoj praksi akademske godine 2011/2012. provodili zdravstveno odgojno predavanje u osnovnim školama na temu vršnjačkog nasilja. Prije predavanja učenici su ispunili upitnik o bullyingu. Cilj: Cilj rada bio je steći uvid u znanje učenika o bullyingu i njegovim pojavnim oblicima, utvrditi učestalost bullyinga među djecom od V. do VIII razreda osnovne škole te razlike među spolovima. Metode i ispitanici: Istraživanje je provedeno u 13 osnovnih škola u Požeško slavonskoj županiji. Obuhvatilo se 1056 učenika, od toga 526 (49, 81%) dječaka. Upitnik se sastojao od 10 pitanja o bullingu: definiciji, pojavnim oblicima i osobnom iskustvu učenika. Rezultati: Od ukupno 1056 anketiranih učenika, statistički značajno više djevojčica (65, 1%), nego dječaka (51, 5%, ρ= 0, 0000) je znalo pravilnu definiciju bullyinga te pojavne oblike bullyinga (30, 2% djevojčica i 20, 7% dječaka, ρ = 0, 0005). Oblike fizičkog bullyinga znalo je 5, 5% dječaka i 8, 5% djevojčica, a verbalnog 20, 9% dječaka i 28, 1% djevojčica. Svega 4, 9% dječaka i 4, 5% djevojčica prepoznaje oblike psihološkog, a 1, 5% dječaka i 2, 1% djevojčica oblike socijalnog bullyinga. Statistički značajno više dječaka (41, 6%) nego djevojčica (35, 1%, ρ= 0, 0310) se u školi susrelo s nekim oblikom vršnjačkog nasilja. 15, 8% dječaka i 15, 1% djevojčica je bilo žrtvom bullyinga. Zaključak: Iskustvo s vršnjačkim nasiljem u svojoj školi imalo je 38% djece, češće dječaci, a 15% ih je bilo žrtvom nasilja. Znanje o bullyingu je nedostatno u oba spola, iako više znanja pokazuju djevojčice. Psihološke i socijalne oblike bullyinga djevojčice i dječaci najmanje prepoznaju što upućuje na potrebu daljnje edukacije školske djece kao prvom koraku u prevenciji vršnjačkog nasilja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb