Pregled bibliografske jedinice broj: 726720
Elektrofiziološki korelati kognitivnih i jezičnih funkcija
Elektrofiziološki korelati kognitivnih i jezičnih funkcija // VII. međunarodni simpozij verbotonalnog sistema, knjiga sažetaka / Dulčić, Adinda ; Dabić-Munk, Darinka ; Paprika, Marina ; Šindija, Branka ; Titl, Ivanka ; Vuličević, Krešimir (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2011. str. 117-118 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 726720 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elektrofiziološki korelati kognitivnih i jezičnih funkcija
(Electrophysiological correlation of cognitive and language functiions)
Autori
Dulčić, Adinda ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Munivrana, Boška
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VII. međunarodni simpozij verbotonalnog sistema, knjiga sažetaka
/ Dulčić, Adinda ; Dabić-Munk, Darinka ; Paprika, Marina ; Šindija, Branka ; Titl, Ivanka ; Vuličević, Krešimir - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2011, 117-118
Skup
Čovjek i govor-50 godina Suvaga, VII. međunarodni simpozij verbotonalnog sistema
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2011. - 21.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
radna memorija; ERP; CAEP; djeca s govorno-jezičnim teškoćama
(working memory; ERP; CAEP; special language impairment; children)
Sažetak
Mnogi autori ističu da dječja sposobnost zadržavanja podataka u radnoj memoriji neposredno utječe na različite aspekte jezičnog razvoja. Smatraju da oštećeno fonološko pamćenje u ranoj dobi može kasnije rezultirati teškoćama u jezičnom razvoju te dovesti i do posebnih jezičnih teškoća. Navedene teškoće povezuju se s postojanjem deficita u radnom pamćenju, tj. teškoćama u procesiranju i zadržavanju određene rečenice ili njezinog dijela u pamćenju. Ponavljanje dugih rečenica, također, može poslužiti za praćenje jezičnog napretka u djece s jezičnim teškoćama. To više nije samo ponavljanje rečenice pomoću kratkoročnog pamćenja nego ponovna njezina produkcija. Druga hipoteza je ta da djeca s jezičnim teškoćama imaju poremećaj procesiranja kratkih i brzo prezentiranih auditivnih podražaja i pamćenja vremenskog slijeda informacija. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi korelaciju između elektrofizioloških (sposobnost zamjećivanja i razlikovanja zvučnog podražaja u djece kod djece s govorno jezičnim teškoćama metodom kognitivnih slušnih evociranih potencijala), kognitivnih i jezičnih varijabli. Eksperiment je proveden dva puta u razmaku od godinu dana. Ispitanici su bili 13-ero djece s govorno jezičnim, teškoćama u dobi od 7 do 9 godina. Radna memorija (kognitivne varijable) i praćenje verbalnog slijeda (jezična varijabla) ispitane su ponavljanjem logatoma, rečenica i primjenom Token testa. Mjerenje evociranih potencijala izvršeno je na 32-kanalnom aparatu za moždanu kartografiju tipa Neuroscan.Upotrijebljena je kapa s kanalima raspoređenim prema 10-20 internacionalnom sustavu. U provedenom eksperimentu, kao podražaj, korištena su dva čista tona (1kHz i 2 kHz). Podražaji su bili prezentirani u odd ball paradigmi te se od ispitanika tražila svjesna reakcija. Mjerene su latencije analiziranih (P1, N1, P2, N2 i P3) valova. Korelacijske analize između elektrofizioloških varijabli i varijabli kojima se ispituje radna memorija i jezični napredak omogućavaju bolji uvid u etiologiju, dijagnostiku i evaluaciju terapijskog napretka djece s jezičnim teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Biotehnologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG