Pregled bibliografske jedinice broj: 726657
Utjecaj obrazovanja patronažnih medicinskih sestara na njihovo znanje, stavove i praksu o dojenju
Utjecaj obrazovanja patronažnih medicinskih sestara na njihovo znanje, stavove i praksu o dojenju, 2014., diplomski rad, diplomski, Sveučilišni odjel za zdravstvene studije, Split, Hrvatska
CROSBI ID: 726657 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj obrazovanja patronažnih medicinskih sestara na njihovo znanje, stavove i praksu o dojenju
(The effect of education on the knowledge, attitudes and practice of community nurses)
Autori
Jović, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilišni odjel za zdravstvene studije
Mjesto
Split, Hrvatska
Datum
01.07
Godina
2014
Stranica
85
Mentor
Zakarija-Grković, Irena
Ključne riječi
obrazovanje; znanje; stavove; dojenje; praksa patronaža
(education; knowledge; attitudes; practice; community nurses)
Sažetak
Ciljevi: Osnovni cilj istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u znanju, stavovima i praksi o dojenju kod patronažnih sestara s obzirom na to jesu li i u kojem obliku imali nastavu iz područja medicine dojenja. Dodatni cilj bio je ispitati kakvo je bilo formalno obrazovanje patronažnih sestara o dojenju u pogledu zastupljenosti tema i kliničke prakse te kakve su njihove potrebe u pogledu dodatne edukacije. Ispitanici i metode: Ovo presječno istraživanje provedeno je u travnju 2014.godine u patronažnoj djelatnosti Doma zdravlja Splitsko- dalmatinske županije. Devedeset i četiri posto (n=86) patronažnih sestara je bilo uključeno u istraživanje. Anonimni upitnik sastojao se od 4 dijela: 1) osobni i demografski podatci, 2) znanje o dojenju, 3) praksa o dojenju 4) stavovi prema dojenju. Upitnik znanja i prakse napravljen je uz pomoć UNICEF-ovog Priručnika za provođenje inicijative „Rodilište-prijatelj djece” i literature s tečaja „Suvremena saznanja o laktaciji i dojenju”. Stavovi su procijenjeni pomoću validiranog alata „Iowa Infant Feeding Attitude Scale“ (IIFAS). Rezultati su obrađeni statističkim paketom Statistica 7.0., a interpretirani na razini značajnosti P<0, 05. Rezultati: Najbolju praksu u vezi dojenja su pokazale patronažne sestre koje su imale dodatnu edukaciju o dojenju (P=0, 008) te one koje imaju od 10 do 20 godina radnog staža u patronažnoj djelatnosti (P=0, 009). Patronažne sestre koje su dojile svoju djecu duže od 6 mjeseci pokazale su veće znanje o dojenju od onih koje su dojile kraće (P=0, 016). Ne postoje razlike u stavovima patronažnih sestara o dojenju u odnosu na ispitivane varijable. Jedna trećina (29%) patronažnih sestara nije imala nikakvu nastavu o dojenju tijekom formalnog obrazovanja. Najzastupljenije teme iz područja medicine dojenja tijekom formalnog obrazovanja bile su: anatomija dojke, fiziologija stvaranja i imunološka svojstva ljudskog mlijeka. Kliničku praksu je imalo samo 29, 5% formalno obrazovanih patronažnih sestara. Sve patronažne sestre izrazile su potrebu za obrazovanjem o dojenju, a prednost su dale tečaju i prikazu slučaja kao oblicima dodatne edukacije. Zaključak: Obrazovanje o dojenju, uz radno i osobno iskustvo dojenja, značajno utječe na znanje i praksu patronažnih sestara o dojenju. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na potrebu za poboljšanjem formalnog obrazovanja o dojenju u smislu povećanja broja sati kliničke prakse i zastupljenosti tema iz područja medicine dojenja. Jednako tako svim patronažnim sestrama treba omogućiti pohađanje dodatnih tečajeva o dojenju kako bi postigle potrebno stručno znanje za pružanje kvalitetne pomoći dojiljama i njihovim obiteljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita