Pregled bibliografske jedinice broj: 725853
Kompetencije mentora zdravstvene njege u izvođenju kliničkih vježbi
Kompetencije mentora zdravstvene njege u izvođenju kliničkih vježbi, 2012., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 725853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije mentora zdravstvene njege u izvođenju kliničkih vježbi
(Competences of clinical nursing mentors in managing clinical practice)
Autori
Lovrić, Robert
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
10.09
Godina
2012
Stranica
68
Mentor
Prlić, Nada
Ključne riječi
Mentorstvo; Kompetencije; Studenti sestrinstva; Procjene; Samoprocjene
(Mentoring; Competencies; Nursing students; Assessment; Self-assessment)
Sažetak
Cilj je rada ispitati kompetencije mentora zdravstvene njege u izvođenju kliničkih vježbi. Prospektivno istraživanje provedeno je od 16. siječnja do 6. travnja 2012. godine u KBC Osijek, na klinikama i odjelima nastavnim bazama Medicinskog fakulteta u Osijeku. Ispitanici su podijeljeni u dvije skupine: studenti prve, druge i treće godine dodiplomskog studija Sestrinstvo Medicinskog fakulteta u Osijeku, akademske 2011./2012. godine i mentori vježbi triju kolegija. Instrument ispitivanja bio je anketni upitnik koji se sastojao od pet pitanja o općim obilježjima ispitanika i 52 obilježja kompetencija mentora podijeljenih u 6 kategorija. Instrument je prilagođen iz validiranog istrumenta: The Nursing Clinical Teacher Effectiveness Inventory (NCTEI). Kriteriji za uključivanje kolegija iz pojedine godine studija jesu: kolegij zdravstvene njege, najmanje 90 sati vježbi, najmanje 9 ECTS bodova, najmanje 8 mentora. Studenti su prve godine imali značajno najviša očekivanja od mentora, posebice za kompetencije podučavanja (p=0, 001). Najniža su očekivanja od mentora imali studenti druge godine, posebice u obilježjima međuljudskih odnosa (p=0, 018). Nakon kliničkih vježbi niže su procjene stvarnih kompetencija od očekivanja općenito za sve tri godine studija, posebice studenata prve godine (p=0, 006). Samoprocjene vlastitih kompetencija mentora svih triju godina studija više su u odnosu na procjene studenata, osobito mentora na trećoj godini studija (p<0, 001). Prema procjenama studenata kompetencije mentora zdravstvene njege u izvođenju kliničkih vježbi ispod su očekivane razine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek