Pregled bibliografske jedinice broj: 722290
Rana dvojezičnost u višekulturnoj zajednici
Rana dvojezičnost u višekulturnoj zajednici // 3. Međimurski filološki dani
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje (IHJJ), 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 722290 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rana dvojezičnost u višekulturnoj zajednici
(Early Bilingualism in Multicultural Community)
Autori
Lorena Lazarić ; Drandić, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
3. Međimurski filološki dani
/ - Čakovec : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje (IHJJ), 2015
Skup
Međunarodni znanstveni skup: 3. Međimurski filološki dani – International scientific conference: Međimurje Philology Conference 3
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 12.03.2015. - 13.03.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijete hrvatofon; multikulturalnost; interakcija; otvorenost; talijanski jezik
(Croatian-speaking children; multiculturalism; interaction; communicability; Italian language)
Sažetak
Obzirom na multikulturalno okruženje i u cilju njegovanja prava talijanske nacionalne manjine, u Istarskoj županiji djeluje veliki broj odgojno-obrazovnih ustanova na talijanskom jeziku. Međutim, istraživanje je pokazalo da se u vrtiće i škole na talijanskom jeziku upisuju ne samo djeca pripadnici talijanske nacionalne manjine, već i djeca kojima talijanski jezik nije materinski jezik.U skladu s temeljnim ciljem našeg istraživanja, namjera nam je bila utvrditi koji su razlozi radi kojih se roditelji udlučuju na školovanje na talijanskom jeziku, zatim postoji li povezanost nastavka školovanja na talijanskom jeziku i materinskog jezika djece koja su pohađala talijanski vrtić. Istraživanje je provedeno na odgajateljima i učiteljima primarnog obrazovanja koji rade u svim vrtićima i školama na talijanskom jeziku u Istarskoj županiji. Istraživanje je pokazalo da prema percepcijama odgajatelja i učitelja a s obzirom na kontakte s roditeljima, možemo zaključiti da roditelji najčešće upisuju djecu u vrtić i školu na talijanskom jeziku zbog nastavka vertikale obrazovanja na talijanskom jeziku, jer žele da djeca bolje nauče koristiti drugi jezik (jezik sredine), radi stvaranja etničkog identiteta te da bi pridonijeli održavanju talijanske kulture, tradicije, običaja i vrijednosti. Podaci dobiveni istraživanjem poslužit će za analizu utjecaja višejezične okoline na učenje talijanskog jezika kao drugog jezika (L2) djece hrvatofona, te za razvijanje međukulturne interakcije i poštivanja različitosti među djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Zbornik u tisku