Pregled bibliografske jedinice broj: 722041
MOTIVACIJSKA KLIMA NA NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE
MOTIVACIJSKA KLIMA NA NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE, 2014., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 722041 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MOTIVACIJSKA KLIMA NA NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE
(MOTIVATIONAL CLIMATE IN PHYSICAL EDUCATION CLASS)
Autori
Starina, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.04
Godina
2014
Stranica
60
Mentor
Barić, Renata
Ključne riječi
motivacija; profesor; tjelesna i zdravstvena kultura; LAPOPECQ; spol
(motivation; teacher; physical education; LAPOPECQ; gender)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je istražiti razlike u percepciji motivacijske klime učenika na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture jedne zagrebačke gimnazije, s obzirom na spol i dob učenika te spol profesora. Istraživanje je provedeno na uzorku od 206 gimnazijalaca (90 učenika i 116 učenica) u dobi od 14 do 18 godina. U istraživanje su bila uključena po dva razreda iz svake generacije, a sudjelovali su oni učenici koji su na dan testiranja bili prisutni na nastavi. Motivacijska klima na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture (TZK) procijenjena je pomoću hrvatske verzije upitnika za procjenu motivacijske klime pod nazivom „Learning and Performance Orientations in Physical Education Classes Questionnaire“ (LAPOPECQ) (Papaioannou, 1994 ; Barić, 2000), koji se sastoji od ukupno 5 dimenzija na temelju kojih se utvrđuje percepcija motivacijske klime učenika: poticanje učenja, kompetitivnost učenika, zabrinutost učenika zbog pogrešaka, postizanje rezultata bez uloženog truda i usmjerenost na učenje. Obradom rezultata utvrđeno je da postoji statistički značajna razlika u percepciji motivacijske klime s obzirom na spol i dob učenika, te profesore koji predaju pojedinim razredima. Utvrđeno je da su učenici kompetitivniji od učenica, a s druge strane da su učenice zabrinutije zbog pogrešaka od učenika. Što se tiče dobnih razlika, utvrđena je statistički značajna razlika između 15 i 17-godišnjaka. 17-godišnjaci se osjećaju više potaknutima na učenje od strane profesora nego 15-godišnjaci. Također, utvrđena je statistički značajna razlika između 15 i 18-godišnjaka u dimenziji „zabrinutost učenika zbog pogrešaka“. Zaključeno je da su 18-godišnjaci manje zabrinuti zbog pogrešaka u odnosu na 15-godišnjake. Nadalje, pokazalo se i da postoji razlika u percepciji motivacijske klime na nastavi TZK između pojedinih razreda ovisno o tome predaje li im profesor ili profesorica. Utvrđeno je da se učenici kojima predaje profesor osjećaju više motivirani i usmjereni na učenje nego učenici kojima predaje profesorica
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
034-0342282-2605 - Dispozicijske i situacijske odrednice motivacije i kvaliteta života vježbača (Barić, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Barić
(mentor)