Pregled bibliografske jedinice broj: 721646
Slika tijela koje nedostaje: od “Transamerike” do Pollocka i natrag
Slika tijela koje nedostaje: od “Transamerike” do Pollocka i natrag, 2007. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 721646 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slika tijela koje nedostaje: od “Transamerike” do Pollocka i natrag
(Image of the Missing Body: From “Transamerica” to Pollock and Back)
Autori
Purgar, Krešimir
Izvornik
Tijelo kao spektakl, MMSU Rijeka
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2007
Ključne riječi
Transamerica ; tijelo ; slikarstvo ; performans ; newyorška škola ; Jackson Pollock ; Mark Rothko
(Transamerica ; body ; painting ; performance ; new york school ; Jackson Pollock ; Mark Rothko)
Sažetak
Umjetničke prakse dvadesetog i dvadesetprvog stoljeća prvenstveno problematiziraju pitanje identiteta pojedinca i njegove interesne skupine prema totalitetu društvene moći, ali se stvarno ponajviše bave legitimiranjem samoprepoznavanja individualnog subjekta i njegovom borbom za svoj vlastiti, osobni identitet. Jedna od teza koje ovdje zastupam sadržana je u uvjerenju da je emancipacija političkog tijela podržana emancipacijom tijela u suvremenim vizualnim umjetnostima, ali ne, kao što bi se moglo pretpostaviti, ekscesnom prisutnošću tijela ili njegovom transgresijom i autodestrukcijom, već paradoksalnim odustajanjem od reprezentacije tijela u slici ; s jedne strane anikoničkim prevratom slikara njujorške škole Marka Rothka i Jacksona Pollocka i, s druge strane, dijalektikom investiranja u moć i odustajanja od moći spektakularnog tijela u najnovijim umjetničkim ne-događajima Vanesse Beecroft. U filmu Transamerika Duncana Tuckera prepoznajem upravo suvremenu paradigmu uloge tijela kao fizičke potpore subjektu u identifikaciji sa samim sobom, izvan bilo kakvog namjernog društvenog višeg cilja, ali zato ne manje društveno relevantnog.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti