Pregled bibliografske jedinice broj: 721636
Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva
Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva // Pažnja! Odjeća, umjetnost, identitet / Hošić, Irfan (ur.).
Bihać: Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću, 2014. str. 106-126
CROSBI ID: 721636 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva
(Fashion Advertising, Art and Masculinity: Semiotic, Iconological and Historical Perspective)
Autori
Purgar, Krešimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pažnja! Odjeća, umjetnost, identitet
Urednik/ci
Hošić, Irfan
Izdavač
Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću
Grad
Bihać
Godina
2014
Raspon stranica
106-126
ISBN
978-9958-624-39-1
Ključne riječi
Ikonologija, muškost, moda, advertising, povijest umjetnosti, semiotika
(iconology, masculinity, fashion, advertising, art history, semiotics)
Sažetak
U ovome radu polazi se od pretpostavke da konstrukcija muškog identiteta u reklamnoj fotografiji i videu – kako reprezentacije maskuline snage tako i ambivalentne varijante tranzicijskih identiteta – posjeduju uočljivu povijesnu dimenziju. Modni advertising koristi se kanonskim slikama iz povijesti umjetnosti kako bi na semiotičkoj razini legitimirao izbor suvremenih fotografskih slika i njihovu “transgresivnost”. S ikonološkoga stanovišta, riječ je o oponašanju reprezentacijskih obrazaca klasičnih umjetničkih portreta, a kroz njihove estetske i rodne stilizacije redefiniraju se granice morala, ukusa i pojma ljepote. Na taj način, novi estetski kanon stječe povijesno-umjetničko opravdanje i skreće pozornost s politike estetike rodnih identiteta na ikonološke teme. U radu će biti korištene teorijske eksplikacije Mieke Bal, Normana Brysona, Svetlane Alpers i drugih teoretičara kako bi se na ovome specifičnome primjeru ukazalo na koncept transhistorijske slike u perspektivi vizualnih studija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti