Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 721636

Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva


Purgar, Krešimir
Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva // Pažnja! Odjeća, umjetnost, identitet / Hošić, Irfan (ur.).
Bihać: Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću, 2014. str. 106-126


CROSBI ID: 721636 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva
(Fashion Advertising, Art and Masculinity: Semiotic, Iconological and Historical Perspective)

Autori
Purgar, Krešimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Pažnja! Odjeća, umjetnost, identitet

Urednik/ci
Hošić, Irfan

Izdavač
Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću

Grad
Bihać

Godina
2014

Raspon stranica
106-126

ISBN
978-9958-624-39-1

Ključne riječi
Ikonologija, muškost, moda, advertising, povijest umjetnosti, semiotika
(iconology, masculinity, fashion, advertising, art history, semiotics)

Sažetak
U ovome radu polazi se od pretpostavke da konstrukcija muškog identiteta u reklamnoj fotografiji i videu – kako reprezentacije maskuline snage tako i ambivalentne varijante tranzicijskih identiteta – posjeduju uočljivu povijesnu dimenziju. Modni advertising koristi se kanonskim slikama iz povijesti umjetnosti kako bi na semiotičkoj razini legitimirao izbor suvremenih fotografskih slika i njihovu “transgresivnost”. S ikonološkoga stanovišta, riječ je o oponašanju reprezentacijskih obrazaca klasičnih umjetničkih portreta, a kroz njihove estetske i rodne stilizacije redefiniraju se granice morala, ukusa i pojma ljepote. Na taj način, novi estetski kanon stječe povijesno-umjetničko opravdanje i skreće pozornost s politike estetike rodnih identiteta na ikonološke teme. U radu će biti korištene teorijske eksplikacije Mieke Bal, Normana Brysona, Svetlane Alpers i drugih teoretičara kako bi se na ovome specifičnome primjeru ukazalo na koncept transhistorijske slike u perspektivi vizualnih studija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek

Profili:

Avatar Url Krešimir Purgar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Purgar, Krešimir
Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva // Pažnja! Odjeća, umjetnost, identitet / Hošić, Irfan (ur.).
Bihać: Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću, 2014. str. 106-126
Purgar, K. (2014) Modni advertising, umjetnost i muškost: semiotička, ikonološka i povijesna perspektiva. U: Hošić, I. (ur.) Pažnja! Odjeća, umjetnost, identitet. Bihać, Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću, str. 106-126.
@inbook{inbook, author = {Purgar, Kre\v{s}imir}, editor = {Ho\v{s}i\'{c}, I.}, year = {2014}, pages = {106-126}, keywords = {Ikonologija, mu\v{s}kost, moda, advertising, povijest umjetnosti, semiotika}, isbn = {978-9958-624-39-1}, title = {Modni advertising, umjetnost i mu\v{s}kost: semioti\v{c}ka, ikonolo\v{s}ka i povijesna perspektiva}, keyword = {Ikonologija, mu\v{s}kost, moda, advertising, povijest umjetnosti, semiotika}, publisher = {Tehni\v{c}ki fakultet Univerziteta u Biha\'{c}u}, publisherplace = {Biha\'{c}} }
@inbook{inbook, author = {Purgar, Kre\v{s}imir}, editor = {Ho\v{s}i\'{c}, I.}, year = {2014}, pages = {106-126}, keywords = {iconology, masculinity, fashion, advertising, art history, semiotics}, isbn = {978-9958-624-39-1}, title = {Fashion Advertising, Art and Masculinity: Semiotic, Iconological and Historical Perspective}, keyword = {iconology, masculinity, fashion, advertising, art history, semiotics}, publisher = {Tehni\v{c}ki fakultet Univerziteta u Biha\'{c}u}, publisherplace = {Biha\'{c}} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font