Pregled bibliografske jedinice broj: 721617
Utjecaj tradicijske glazbe na razvoj interkulturalnih kompetencija kod učenika
Utjecaj tradicijske glazbe na razvoj interkulturalnih kompetencija kod učenika // 1. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja : zbornik sažetaka / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 38-39 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 721617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj tradicijske glazbe na razvoj interkulturalnih kompetencija kod učenika
(The Influence of the Traditional Music on the Development of Intercultural Competencies of Students)
Autori
Drandić, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja : zbornik sažetaka
/ Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014, 38-39
ISBN
978-953-58055-3-3
Skup
Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja (1 ; 2014)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interakcija; interkulturalno obrazovanje; različitost kultura; tradicijska glazba; učenik
(interaction; intercultural education; different cultures; traditional music; student)
Sažetak
U radu se istražuje povezanost između tradicijske glazbe i interkulturalnih kompetencija kod učenika. U uvodnom dijelu rada pojašnjavaju se osnovni pojmovi istraživanja usmjereni na područje interkulturalnog obrazovanja. Polazeći od činjenice da važno mjesto u nastavi glazbene kulture dobiva stvaranje interesa i kulture slušanja i interpretiranja glazbenih sadržaja vezanih uz tradicijsku glazbu područja u kojem učenik živi, učitelji kroz multikulturalnost glazbe poučavaju učenike razumijevanju i poznavanju vrijednosti različitih tradicija kao kulturnih vrijednosti pripadnika različitih kultura. U nastavku teksta predstavlaju se rezultati istraživanja provedeni u osnovnim školama grada Pule na uzorku od 123 nastavnika primarnog obrazovanja i glazbene kulture. Za istraživanje smo konstruirali upitnik koji mjeri vrijednosti tradicijske glazbe Istre u razvoju interkulturalnih kompetencija kod učenika. Kako tradicijska glazba Istre nije samo „istarska glazba“ već i glazba svih onih koji su doseljavanjem stotinama godina prije sa sobom donijeli svoju kulturu i tradiciju, istraživanjem smo utvrdili da usmjerenost na sadržaje iz tradicijske glazbe potiče razvoj interkulturalnih kompetencija kod učenika, posebno interkulturalne osjetljivosti koja predstavlja emocionalnu kompetenciju kroz poštivanje, prihvaćanje i integriranje kulturnih razlika važnih za međusobnu interakciju i pozitivno ozračje u razredu. Nadalje, vrijednosti iz tradicijske glazbe utječu na razvoj estetskih sposobnosti, te potiču i razvijaju učeničko glazbeno stvaralaštvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija