Pregled bibliografske jedinice broj: 721316
Mogućnosti razvijanja kompetencija učenja u suvremenoj nastavi
Mogućnosti razvijanja kompetencija učenja u suvremenoj nastavi // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 2; 295-307 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 721316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti razvijanja kompetencija učenja u suvremenoj nastavi
(The possibility of developing learning competencies in contemporary teaching)
Autori
Koludrović, Morana
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 10
(2013), 2;
295-307
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kompetencije učenja; cjeloživotno učenje; konstruktivistička paradigma; strategije aktivnog učenja; problemsko učenje; metakognicija
(Learning competencies; lifelong learning; constructivist paradigm; active learning strategies; problem - based learning; metacognition)
Sažetak
U ovom se radu kompetencije učenja, kao jedna od osam ključnih kompetencija cjeloživotnog učenja, smještaju u kontekst potreba suvremenog društva i škole, te se analiziraju s obzirom na važnost njihovog stjecanja tijekom formalnog sustava odgoja i obrazovanja za dobrobit svakog pojedinca u cjeloživotnoj perspektivi. S obzirom na složenost ciljeva kompetencija učenja kao jedne od ključnih kompetencija te kao jedne od međupredmetnih tema zastupljenih u hrvatskome Nacionalnom okvirnom kurikulumu (2011), u ovom se radu analiziraju koncepti bliski kompetencijama učenja te se povezuju s njima. Ti koncepti se prvenstveno odnose na samoregulirano učenje, metakogniciju, samousmjereno i suradničko učenje te intrinzičnu motivaciju. Također, u radu se analiziraju mogućnosti učinkovitih načina razvijanja kompetencija učenja tijekom nastavnog procesa s posebnim naglaskom na strategije aktivnog učenja koje zbog svoje pedagoško – didaktičko – metodičke cjelovitosti i razrađenosti imaju kapacitet za učinkovito stjecanje kompetencija učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts