Pregled bibliografske jedinice broj: 720778
Nasilje među vršnjacima: uloga branitelja žrtava, pomoćnika i pristaša počinitelja nasilja te pasivnih promatrača
Nasilje među vršnjacima: uloga branitelja žrtava, pomoćnika i pristaša počinitelja nasilja te pasivnih promatrača // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 30 (2013), 2; 193-209 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 720778 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje među vršnjacima: uloga branitelja žrtava, pomoćnika i pristaša počinitelja nasilja te pasivnih promatrača
(Violence among peers: the role of victims' defenders, perpetratos' helpers and supporters and bystanders)
Autori
Bilić, Vesna
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 30
(2013), 2;
193-209
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
nasilje u školama ; branitelji žrtava ; promatrači ; pristaše ; prevencija nasilja
(violence in schools ; the victims’ defenders ; observers ; supporters ; prevention of violence)
Sažetak
U ovom radu se raspravlja o ulogama angažiranih, neangažiranih i indiferentnih svjedoka viktimizacije u realnom i virtualnom svijetu te čimbenicima koji ih potiču na različite reakcije u situacijama nasilja. Branitelji žrtava se ponašaju prosocijalno, žele razriješiti sukob, umanjiti ili zaustaviti nasilje, a pokazuju visoku razinu empatije, samoučinkovitosti, osobne odgovornosti, manje od ostalih vršnjaka ignoriraju moralna pitanja, skloni su toleriranju različitosti te imaju negativne stavovi prema nasilju. Među razlozima pružanja aktivne (pomoćnici i pristaše) ili pasivne podrške počiniteljima nasilja analizira se odnos prema žrtvi i počinitelju, vršnjački pritisak i interakcije (zaslijepljenost, vršnjačka zaraza, deindividualizacija, gubitak osobne i socijalne kontrole), moralno distanciranje i pozitivni stavovi prema nasilju. Neangažirani promatrači su najbrojnija skupina djece koja sa sigurne fizičke ili digitalne udaljenosti promatraju nasilje i prema njemu se odnose ravnodušno, najčešće zbog egoističnih motiva, pluralističkog neznanja, straha od vrednovanja, difuzije odgovornosti ili pomicanja odgovornosti na višu razinu U zaključku se sugerira da se školski preventivni programi usredotoče na očevidce te posvete pozornost podizanju svijesti o ulozi koju oni imaju u podržavanju ili smanjivanju nasilja, njihovoj edukaciji i osnaživanju kako bi od promatrača postali konstruktivni branitelji .
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- EBSCO
- Emerald Mangment Rewievs database
- MLA International Bibliography, New York, USA
- Ulrichs Serials Analysis System, USA